Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.authorBonshoms Sala, Anna
dc.date.accessioned2015-09-28T10:43:46Z
dc.date.available2015-09-28T10:43:46Z
dc.date.created2015-05
dc.date.issued2015-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/4222
dc.descriptionCurs 2014-2015ca_ES
dc.description.abstractDes de fa uns anys les tecnologies de la informació i la comunicació ocupen un paper molt important en la nostra societat actual degut als canvis que han sorgit, de manera que la digitalització de la informació s’ha anat desenvolupant cada vegada més. En aquest context, basat en la societat de la informació, l’escola també ha patit canvis important per tal d’adaptar-se a la nova era digital, introduint les tecnologies de la informació i la comunicació a les aules amb l’objectiu d’ajudar als infants a desenvolupar l’alfabetització digital. D’aquesta manera els nens i les nenes adquiriran habilitats, coneixements, capacitat i actituds necessàries per poder adaptar-se a la societat de la informació. En el següent treball es pretén investigar en quin nivell de la competència digital es troben els alumnes de primària seguint les pautes que marca el Currículum, especialment el document de Competències bàsiques de l’àmbit digital. La recerca s’ha dut a terme en centres d’educació primària del Ripollès i l’estudi es basa en l’alumnat. Per altra banda, el treball presenta una petita recerca sobre les condicions que emmarquen els docents per tal de fer possible l’adquisició de competències de bàsiques de l’àmbit digital en l’alumnat, seguint les premisses ISTE dels Estàndards Nacionals (EEUU) de tecnologies de la informació i comunicació per a docents. Les conclusions a trets generals indiquen que el nivell de les competències bàsiques de l’àmbit digital de l’alumnat d’educació primària del Ripollès es situa en un nivell satisfactori, en canvi respecte les condicions dels docents caldria un grau de millora. En aquest marc doncs, algunes possibles preguntes que es poden plantejar envers aquest tema són les següents: quines activitats s’han de dur a terme perquè els alumnes de primària tinguin un excel·lent nivell de competències bàsiques en l’àmbit digital? Quines condicions han de tenir els docents per millorar el desenvolupament d’aquesta competència en l’alumnat? Van en la mateixa direcció les condicions dels docents amb el nivell de competència digital que han d’assolir les infants?ca_ES
dc.description.abstractFor the last few years, Communication and Information Technologies (ITC) have been playing a very important role in our present society due to all the changes that have taken place. Consequently information digitalization has been evolving more and more. In this context, and on the basis of the Information Society, the school has undergone important changes in order to adjust to the new digital era, introducing the ITC in the classrooms with the objective to help children develop their digital literacy. This way, these children will acquire the skills, knowledge, abilities and attitude required to adjust to the Information Society. In the following, we intend to find out Primary School students’ digital competence level following the guidelines set in the Syllabus, especially on the Basic Competences document in the Digital Area. The research has been carried out in Ripollès Primary School centers, so that the study objects were the children. Besides, we present a small research on the conditions that include teachers in order to make the acquisition of the digital area basic competences possible, following the ITC National Standards (USA) for teachers ISTE premises. Our conclusions, on the whole show that the level of Primary School students on basic competences in the digital area is quite good and positive. Regarding the teachers’ conditions, these should be improved. In this context, therefore, some questions could be put forward: Which activities should be done so that Primary School students acquire an excellent level on the digital area? Which conditions should teachers have to improve the development of this students’ competence? Go in the same direction the conditions of teachers with the level of competition that digital must achieve students?ca_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.format.extent73 p.ca_ES
dc.language.isocatca_ES
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonsca_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ca_ES
dc.subject.otherTecnologia de la informacióca_ES
dc.subject.otherEducació primàriaca_ES
dc.subject.otherAlfabetització digitalca_ES
dc.titleAnàlisis de la situació actual del nivell d'adquisició de competències bàsiques en l'àmbit digital de l'alumnat en escoles d'educació primària del Ripollèsca_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint