Recent Submissions
-
Paper de la comunicació en l’ensenyament de les matemàtiques
(2022-05)Aquest treball és una recerca que té com a objectiu descriure, analitzar i interpretar les intervencions que fa una mestra d’Educació Primària amb els seus alumnes en una classe de geometria en l’àrea ... -
Les TIC en l'ensenyament de les matemàtiques a educació infantil i primària
(2020-09)Aquest treball d’investigació pretén conèixer l’ús que els docents de matemàtiques d’educació infantil i d’educació primària fan de les TIC i les barreres o obstacles que es poden trobar en la seva ... -
L’aprenentatge del lèxic científic en l’alumnat d’origen immigrant: orientacions metodològiques, estratègies d’ensenyament i adaptació al nivell lingüístic
(2019-09)Amb aquest TFM vam iniciar un Pla de Millora en una escola alacantina amb l’objectiu de millorar l’aprenentatge del lèxic en l’àrea de les Ciències Naturals per part de l’alumnat d’origen immigrant. ... -
El coneixement de les mestres d'Educació Infantil i Primària sobre les estratègies de càlcul mental i el seu ensenyament
(2019-09)Aquest treball d’investigació pretén conèixer els coneixements que tenen les mestres d’Educació Infantil i Primària en relació amb les estratègies de càlcul mental. Concretament, s’analitzaran els sabers ... -
Anàlisi de 6 programacions de medi per determinar el model didàctic utilitzat en l’ensenyament del cos humà
(2018-09)El treball final de màster s’ha basat en realitzar una investigació qualitativa, concretament un estudi de cas d’unes programacions de medi elaborades per unes mestres d’un centre escolar de la comarca ... -
Estudi de nou casos entorn de les estratègies d’ensenyament-aprenentatge de l’accentuació a l’Educació Primària
(2018-09)L’ensenyament-aprenentatge de l’ortografia es troba en una situació ambigua des que ha deixat d’ocupar una posició central en la didàctica de la llengua. Essent extensa la recerca entorn de l’ortografia ... -
Com resolen sumes mentalment els alumnes de 4t, 5è i 6è i quina influència pot tenir la metodologia emprada pels docents?
(2018-09)Aquest treball de fi de màster té el propòsit d’estudiar com els alumnes de 4t a 6è d’educació primària realitzen sumes mentalment i quina influència pot tenir en ells la metodologia que empren les ... -
Anàlisi de la percepció dels aprenentatges de les Matemàtiques en un àmbit de Matemàtiques basat en projectes
(2018)El Treball Final de Màster que es presenta a continuació és un estudi de cas sobre un àmbit que es desenvolupa a l’Escola Era de Dalt de Tona amb infants de cicle mitjà i cicle superior. Els principals ... -
Anàlisi de com aprèn estratègies de càlcul mental l'alumne de 2n d'Educació Primària, fora del context escolar
(2018-09)El treball de recerca que es presenta a continuació, té com a finalitat identificar i conèixer com aprèn estratègies de càlcul mental, l’alumne de 2n d’Educació Primària que segueix la seva escolarització ... -
La motivació en l'aprenentatge de llengües a l'escola: relació entre motivació, percepció d'ús d'estratègies de motivació a l'aula i resultats en anglès i castellà. Estudi de cas.
(2018-09-19)Aquest estudi presenta un proposta d’investigació amb l’objectiu d’establir relacions entre la motivació, la percepció d’ús d’estratègies de motivació a l’aula i els resultats d’alumnes de 6è en ... -
Quines són les idees intuïtives dels alumnes de 6è respecte a la diversitat de llavors en relació a aspectes de la selecció natural i l’evolució?
(2018-09)Aquest treball presenta una investigació sobre algunes de les idees intuïtives que tenen els alumnes de 6è vers aquest tema de la diversitat de les llavors i en relació a aspectes de la selecció natural ... -
L’activitat científica autèntica en l’observació Decroly, des d’una perspectiva pedagògica de l’aprenentatge de les ciències
(2018-09)Aquest treball pretén determinar la validesa d’un mètode actiu amb més de 100 anys de recorregut en l’ensenyament i aprenentatge de les ciències. A partir del context actual, la recerca s’estructura des ... -
Elaboració d’un instrument que permet diferenciar la metodologia d’ensenyament de les matemàtiques entre tradicional i funcional
(2018-09)Aquesta recerca pretén, prioritàriament, elaborar un qüestionari que permeti identificar com és la metodologia que empren diversos docents a l’hora de treballar les matemàtiques i, posteriorment, ... -
L'Escola El Colomer de Taradell (1942-1961): una aproximació a l'ensenyament de les ciències
(2017-03)L’Escola El Colomer va ser una escola singular en la seva època. En un dels pitjors moments de la història de l’educació del nostre país, on es feia distinció de sexes, ... -
Quins canvis incorpora una mestra després d’haver realitzat un procés de formació en relació a l’aprenentatge de la mesura a l’etapa d’Educació Infantil
(2017-03)Aquest treball té tres objectius. Per una banda, identificar els coneixements d’una mestra sobre què cal ensenyar a Educació Infantil; en segon terme, identificar el model metodològic que fa servir la ... -
Anàlisi de les estratègies de càlcul mental que utilitzen els alumnes a l'hora de resoldre càlculs de suma, resta, multiplicació i divisió
(2017-09)La present recerca té com a finalitat identificar com calculen mentalment nens i nenes de 6è d’Educació Primària d’una escola pública de Catalunya que no se’ls ha ensenyat, des de l’escola, l’algoritme ... -
L’Escola El Colomer de Taradell (1942-‐1961): una aproximació a l'ensenyament de les Matemàtiques
(2017-03)L’Escola El Colomer va ser una escola singular en la seva època. En un dels pitjors moments de la història de l’educació del nostre país, on es feia distinció de sexes, ... -
Millorar l’aprenentatge de les matemàtiques a partir d’enfortir el vincle família-escola. El Taller de matemàtiques a l’Escola Doctor Joaquim Salarich
(2016-09)Aquest Treball de Final de Màster que presentem es basa en l'anàlisi i la valoració d'un projecte anomenat «Taller de Matemàtiques», que gira a l'entorn de l'aprenentatge de les Matemàtiques al Cicle ... -
Opinions dels mestres sobre l’ensenyament de les ciències a l’educació infantil i primària : un estudi quantitatiu
(2016)Aquest estudi té com a finalitat recollir el màxim de veus possibles del col·lectiu docent per fer un retrat de les opinions dels mestres respecte a com s’han d’ensenyar les ciències en les diferents ...