Browsing Màster Universitari en Innovació en Didàctiques Específiques by Title
Now showing items 1-20 of 26
-
Anàlisi de 6 programacions de medi per determinar el model didàctic utilitzat en l’ensenyament del cos humà
(2018-09)El treball final de màster s’ha basat en realitzar una investigació qualitativa, concretament un estudi de cas d’unes programacions de medi elaborades per unes mestres d’un centre escolar de la comarca ... -
Anàlisi de com aprèn estratègies de càlcul mental l'alumne de 2n d'Educació Primària, fora del context escolar
(2018-09)El treball de recerca que es presenta a continuació, té com a finalitat identificar i conèixer com aprèn estratègies de càlcul mental, l’alumne de 2n d’Educació Primària que segueix la seva escolarització ... -
Anàlisi de la percepció dels aprenentatges de les Matemàtiques en un àmbit de Matemàtiques basat en projectes
(2018)El Treball Final de Màster que es presenta a continuació és un estudi de cas sobre un àmbit que es desenvolupa a l’Escola Era de Dalt de Tona amb infants de cicle mitjà i cicle superior. Els principals ... -
Anàlisi de les estratègies de càlcul mental que utilitzen els alumnes a l'hora de resoldre càlculs de suma, resta, multiplicació i divisió
(2017-09)La present recerca té com a finalitat identificar com calculen mentalment nens i nenes de 6è d’Educació Primària d’una escola pública de Catalunya que no se’ls ha ensenyat, des de l’escola, l’algoritme ... -
Com les concepcions que tenen quatre mestres sobre la ciència influeixen en el seu model didàctic
(2016-03)Aquest treball que llegireu a continuació, té com a objectiu principal investigar sobre com les concepcions que tenen els mestres en relació a la ciència influeixen en el seu model didàctic. El meu ... -
Com resolen sumes mentalment els alumnes de 4t, 5è i 6è i quina influència pot tenir la metodologia emprada pels docents?
(2018-09)Aquest treball de fi de màster té el propòsit d’estudiar com els alumnes de 4t a 6è d’educació primària realitzen sumes mentalment i quina influència pot tenir en ells la metodologia que empren les ... -
El coneixement de les mestres d'Educació Infantil i Primària sobre les estratègies de càlcul mental i el seu ensenyament
(2019-09)Aquest treball d’investigació pretén conèixer els coneixements que tenen les mestres d’Educació Infantil i Primària en relació amb les estratègies de càlcul mental. Concretament, s’analitzaran els sabers ... -
Efectes que desenvolupa la introducció del mètode d'investigació i modelització a nivell participatiu en un infant que presenta el trastorn de l'aspecte autista
(2016-03)En aquesta investigació qualitativa s’ha fet una recerca sobre els efectes que desenvolupa la introducció del mètode d’investigació i modelització a nivell participatiu en un infant que presenta el ... -
Elaboració d’un instrument que permet diferenciar la metodologia d’ensenyament de les matemàtiques entre tradicional i funcional
(2018-09)Aquesta recerca pretén, prioritàriament, elaborar un qüestionari que permeti identificar com és la metodologia que empren diversos docents a l’hora de treballar les matemàtiques i, posteriorment, ... -
Entrenament i hàbit lector a Cicle Inicial: Entrenament i hàbit lector a Cicle Inicial : Anàlisi de propostes didàctiques i creences dels mestres en dos centres educatius
(2016-03)Aquest treball presenta l‟anàlisi de les propostes didàctiques i les creences docents en relació amb l‟ensenyament i l‟aprenentatge de la lectura a Cicle Inicial, centrant l‟atenció en les activitats ... -
Estudi de nou casos entorn de les estratègies d’ensenyament-aprenentatge de l’accentuació a l’Educació Primària
(2018-09)L’ensenyament-aprenentatge de l’ortografia es troba en una situació ambigua des que ha deixat d’ocupar una posició central en la didàctica de la llengua. Essent extensa la recerca entorn de l’ortografia ... -
Identificació dels coneixements del contingut claus sobre el valor de posició dels infants de cicle inicial. Un estudi de cas
(2015-09)Aquest treball de recerca pretén identificar els coneixements del contingut claus sobre el valor de posició dels alumnes de cicle inicial d’Educació Primària d’una escola pública de Catalunya. Per ... -
L'Escola El Colomer de Taradell (1942-1961): una aproximació a l'ensenyament de les ciències
(2017-03)L’Escola El Colomer va ser una escola singular en la seva època. En un dels pitjors moments de la història de l’educació del nostre país, on es feia distinció de sexes, ... -
Les TIC en l'ensenyament de les matemàtiques a educació infantil i primària
(2020-09)Aquest treball d’investigació pretén conèixer l’ús que els docents de matemàtiques d’educació infantil i d’educació primària fan de les TIC i les barreres o obstacles que es poden trobar en la seva ... -
L’activitat científica autèntica en l’observació Decroly, des d’una perspectiva pedagògica de l’aprenentatge de les ciències
(2018-09)Aquest treball pretén determinar la validesa d’un mètode actiu amb més de 100 anys de recorregut en l’ensenyament i aprenentatge de les ciències. A partir del context actual, la recerca s’estructura des ... -
L’aprenentatge del lèxic científic en l’alumnat d’origen immigrant: orientacions metodològiques, estratègies d’ensenyament i adaptació al nivell lingüístic
(2019-09)Amb aquest TFM vam iniciar un Pla de Millora en una escola alacantina amb l’objectiu de millorar l’aprenentatge del lèxic en l’àrea de les Ciències Naturals per part de l’alumnat d’origen immigrant. ... -
L’Escola El Colomer de Taradell (1942-‐1961): una aproximació a l'ensenyament de les Matemàtiques
(2017-03)L’Escola El Colomer va ser una escola singular en la seva època. En un dels pitjors moments de la història de l’educació del nostre país, on es feia distinció de sexes, ... -
L’Impacte d'una formació audiovisual en l'aprenentatge de la didàctica de les ciències amb un grup de mestres de primària
(2016-09)En aquesta recerca s'analitza l'impacte d'una formació audiovisual en un grup de quatre mestres de ciències d'educació primària. Per determinar l'impacte d'aquest vídeo didàctic es fan dues anàlisis ... -
L’impacte del treball d’activitats de matemàtiques i música de manera conjunta en escoles catalanes
(2016-09)El present estudi “L’impacte del treball d’activitats de matemàtiques i música de manera conjunta en escoles catalanes”, té com a finalitat conèixer quins han estat els efectes que ha provocat en diferents ...