Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.authorRoca i Vila, Alba
dc.date.accessioned2017-01-19T18:32:09Z
dc.date.available2017-01-19T18:32:09Z
dc.date.created2016-05-13
dc.date.issued2016-05-13
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/4822
dc.descriptionCurs 2015-2016es
dc.description.abstractAquest treball consisteix en descobrir quins són els factors condicionants (dificultosos i afavoridors) del procés d’aprenentatge instrumental de persones invidents amb formació musical professional. La metodologia emprada es basa en l’anàlisi de les dades qualitatives sorgides d’entrevistes i de l’observació a partir de gravacions realitzades als casos estudiats (persones invidents músics professionals). Pel que fa als resultats, hi ha un total de tres limitacions dins el procés d'aprenentatge instrumental de persones invidents. Aquestes limitacions es basen en la complexitat de llegir o escriure la musicografia Braille, en la memòria com a mètode d’aprenentatge i, en la comunicació entre músics dins un conjunt musical. Es pot destacar però, que la principal limitació per un músic invident, no és el fet de no veure-hi sinó la perspectiva que té la societat vers aquesta mancança.es
dc.description.abstractThis work consists in discovering which are the conditioning factors (hindering and favouring) in blind person's instrumental learning process, who has professional musical training. The methodology used is based on the qualitative data analysis arose from interviews as well as on the observation on the basis of studied cases recordings—professional blind musicians. According to the results, three are the limitations on the blind person's instrumental learning process: the difficulty with reading or writing Braille musicography, the memory-based learning and the communication between musicians in a musical ensemble. However, it is important to highlight that the main limitation of being a blind musician is not the fact that they can't see, but the society's perception towards this lack.es
dc.formatapplication/pdf
dc.format.extent128 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/es
dc.subject.otherMúsicses
dc.subject.otherCecses
dc.subject.otherMúsica -- Ensenyamentes
dc.titleEls Factors condicionants del procés d’aprenentatge musical instrumental de persones invidents amb formació professional : contrast entre factors limitadors i factors afavoridors. Estudi de casoses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint