Elaboració i aplicació d’una proposta didàctica basada en dinàmiques de grup per millorar la cohesió i la inclusió de l’alumnat dins l’aula
Author
Other authors
Publication date
2016-05-13Abstract
El present treball té com a objectiu principal conèixer més a fons el terme inclusió i cohesió, per tal de realitzar una intervenció a un grup classe on es necessiti cohesionar el grup a partir de diferents dinàmiques que ens ho permetin. Així doncs, he realitzat primer una recerca de tots els termes relacionats amb la inclusió que em permetessin conèixer diferents estratègies per poder realitzar una proposta de millora i a partir d’aquí realitzar-la a l’aula. La metodologia en la qual es centra el meu treball està en la línia de la investigació qualitativa, concretament l’estudi de cas. Els instruments de recollida de dades utilitzats són l‘entrevista, el qüestionari, el sociograma, etc., per tal de recollir totes aquelles dades importants i fonamentals a tenir en compte del grup. Així, les activitats que he dut a terme es basen sobretot en dinàmiques de cohesió de grup que trobem proposades en l’àmbit A del Programa CA/AC (Cooperar per aprendre, aprendre a cooperar) i altres dinàmiques extretes d’altres recerques. Finalment, un cop fetes totes les intervencions i tornant a passar els instruments d’avaluació s’ha pogut observar que hi ha hagut una millora en el comportament dels infants afavorint així a la cohesió general de l’aula i també a la inclusió d’aquells infants més “exclosos” inicialment.
The present work has as main objective to learn more about the term inclusion and cohesion, in order to make a speech to a group class where you need bringing the group from different dynamics that permit it. So first, I made a search of all terms related to the inclusion that allows me to know different strategies to make a proposal to improve from here and do it in the classroom. The methodology which focuses my job is on the line qualitative research, specifically the case study. The instruments are used for data collection such as interview, questionnaire, sociogram, etc., to gather all the data important to consider the fundamental group. Thus, the activities have been carried out mainly based on dynamic group cohesion that are proposed in the ambit A of Program AC/AC (learn to cooperate, learn to cooperate) and other dynamic taken from other research. Finally, once all the interventions made and retake the assessment tools has been observed that there has been an improvement in the behavior of children and promoting cohesion general classroom and inclusion of those children most "excluded" initially.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Educació inclusiva
Pages
95 p.
Note
Curs 2015-2016
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats