Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster en Educació Inclusiva
dc.contributor.authorRiera Camps, Mercè
dc.date.accessioned2017-01-24T19:30:23Z
dc.date.available2017-01-24T19:30:23Z
dc.date.created2016-09
dc.date.issued2016-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/4852
dc.descriptionCurs 2015-2016es
dc.description.abstractAl nostre país, l’escolarització de l’alumnat sord a l’escola ordinària és un fet; però si bé ja no és qüestionable, sí que encara cal avançar. El progrés necessari ha d’anar en dos sentits: per una banda, conèixer més a fons les característiques específiques de l’alumnat amb pèrdua auditiva i, per tant, les necessitats educatives que planteja en el seu desenvolupament i per altra banda, identificar, implementar i elaborar les estratègies adequades per respondre a aquestes necessitats. En especial, durant el primer cicle d’educació infantil el qual és important quan parlem de sordesa de naixement, ja que comporta la necessitat d’aprendre el llenguatge oral amb l’ajut de l’audiòfon i per vies diferents de les que fa servir la criatura oient, i en la majoria de casos aquesta condició va acompanyada d’un retard important en l’adquisició del llenguatge oral i posteriorment escrit. Naturalment, les necessitats específiques que planteja cada alumne afectat poden ser majors o menors, segons la qualitat de la resposta que aquest hagi tingut al llarg de la seva educació.es
dc.description.abstractEn nuestro país, la escolarización del alumnado sordo en la escuela ordinaria es un hecho; pero si bien ya no es cuestionable, sí que aun hay que avanzar. El progreso necesario debe ir en dos sentidos: por un lado, conocer más a fondo las características específicas del alumnado con pérdida auditiva y por lo tanto, las necesidades educativas que plantea en su desarrollo, y por otro lado, identificar, implementar y elaborar las estrategias adecuadas para responder a estas necesidades. Especialmente durante el primer ciclo de educación infantil, el cual es importante cuando hablamos de sordez de nacimiento la que conlleva la necesidad de aprender el lenguaje oral con la ayuda del audífono y por vías distintas de las que utiliza la criatura oyente. En la mayoría de casos esta condición va acompañada de un retraso importante en la adquisición del lenguaje oral y escrito. Naturalmente, las necesidades específicas que plantea cada alumno afectado pueden ser mayores o menores, según la calidad de la respuesta que éste haya tenido a lo largo de su educación.es
dc.formatapplication/pdf
dc.format.extent134 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.subject.otherEducació infantiles
dc.subject.otherInfants sordses
dc.subject.otherInfants sords -- Educacióes
dc.titleL’Infant amb pèrdua auditiva: Estudi de cas per a la millora educativa a l’escola bressoles
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionDirector/a: Olga Pedragosa
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccesses


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint