Anàlisi descriptiu dels nivells d’Activitat Física, les motivacions i les barreres de pràctica fisicoesportiva dels alumnes del Sagrats Cors de Torelló
Author
Other authors
Publication date
2016-06Abstract
Aquest treball de recerca planteja un estudi descriptiu dels nivells d’activitat física, les motivacions i les barreres per a la pràctica d’activitat física dels alumes de secundària del centre Sagrats Cors de Torelló. L’objectiu principal de l’estudi és conèixer els nivells d’activitat física dels alumnes de secundària, així com les seves motivacions i desmotivacions per a la pràctica fisicoesportiva. Aquestes pretensions han estat avaluades mitjançant per una banda, un grup de discussió, i per l’altre, els qüestionaris Paq-a i Thao, i les escales de Likert creades expressament per a la investigació. Un 74,8% de l’alumnat realitza activitat física extraescolar, amb una mitjana de 3 hores setmanals, fet que determina que un 93,22% dels alumnes realitzin una activitat física insuficient. La diversió i la salut són els elements de motivació més recolzats, mentre que la priorització dels estudis és la causa d’abandonament principal. Les dades reflecteixen una radiografia del centre millorable, potenciant entre els alumnes més activitat fisicoesportiva.
This thesis considers a descriptive study of physical activity levels, motivations and barriers when practicing physical activity in students of Sagrats Cors Torelló secondary school. The main goal of the project is to identify physical activity levels in these students, besides motivation and demotivation in relation to the practice of physical activity. This study has been divided in two evaluation parts: on one hand, in a discussion group; from the other hand, Paq-a and Thao questionnaires, in addition of Likert scales, which have been exclusively created for this research. 74.8 % of the students performed physical activity outside school, with an average of three hours per week, which determines that a 93.22 % of the students achieve insufficient physical activity. Fun and health are supported elements of motivation, while prioritizing studies is the main cause for abandonment. Given this outlook, results show a poor scenario, improvable if more physical activity among students is promoted.
Document Type
Master's final project
Document version
Director/a: Judit Bort
Language
Catalan
Keywords
Educació física
Exercici
Educació secundària
Esports -- Aspectes psicològics
Motivació (Psicologia)
Pages
79 p.
Note
Curs 2015-2016
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats