Opinions dels mestres sobre l’ensenyament de les ciències a l’educació infantil i primària : un estudi quantitatiu
Author
Other authors
Publication date
2016Abstract
Aquest estudi té com a finalitat recollir el màxim de veus possibles del col·lectiu docent per
fer un retrat de les opinions dels mestres respecte a com s’han d’ensenyar les ciències en les
diferents etapes educatives, quins coneixements consideren que són necessaris per
ensenyar ciències i què opinen els mestres de les capacitats i/o dificultats dels infants per
aprendre ciències. L’estudi respon a una preocupació present per l’ensenyament de les
ciències en les primeres edats en relació al tipus de ciència que s’està duent a terme
actualment a les escoles i a la formació dels mestres que imparteixen ciències en aquestes
edats. És un estudi quantitatiu que s’emmarca dins el paradigma interpretatiu i que utilitza
l’enquesta com a instrument de recerca. La mostra final d’aquest estudi és d’un total de 1.229
mestres d’infantil i primària. És important destacar que actualment no hi ha dades recollides
d’una mostra de mestres tan àmplia al nostre país. Les principals conclusions a què hem
pogut arribar són que cal impulsar la formació del professorat en ciències, i replantejar i
renovar l’ensenyament de les ciències a les escoles: modificar l’enfoc, el contingut, l’avaluació
i la metodologia (passar d’una metodologia deductiva a una metodologia basada en la
indagació i la modelització).
The main aim of this research is to make an overview of teachers opinions regarding how
teachers teach science in the different educational stages, what skills are required to consider
science teaching and what teachers think about the children capabilities and/or difficulties to
learn science. The present research responds to a concern for how science teaching is done
in early ages in relation to the kind of science that is currently done in the schools and how
the teachers, who teach science at these ages, are trained. It is a quantitative research that
is part of the interpretative paradigm and uses the survey as a research tool. The final sample
of the research has been a total of 1,229 kindergarten and primary teachers. Is important to
emphasize, that there is currently no data collected on a so large sample of teachers in our
country since now. The main conclusions are that science teacher training must be promoted
and the teaching of science in schools must be reformed and renewed: change the focus,
content, assessment and methodology (move from deductive based methodologies to
investigation and modelling methodologies).
Document Type
Master's final project
Document version
Director/a: Jordi Martí Feixas
Language
Catalan
Keywords
Ciència -- Metodologia
Professors -- Formació
Pages
318 p.
Note
Curs 2015-2016
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/