Millorar l’aprenentatge de les matemàtiques a partir d’enfortir el vincle família-escola. El Taller de matemàtiques a l’Escola Doctor Joaquim Salarich
Author
Other authors
Publication date
2016-09Abstract
Aquest Treball de Final de Màster que presentem es basa en l'anàlisi i la valoració d'un
projecte anomenat «Taller de Matemàtiques», que gira a l'entorn de l'aprenentatge de les
Matemàtiques al Cicle Inicial —Segon Curs A i B— a l'escola pública Doctor Joaquim Salarich de
Vic i que s'ha dut a terme durant el curs 2015-2016. L'objectiu principal del Treball és vincular i
afavorir l'aprenentatge de les Matemàtiques a través de la col·laboració família i escola pel
que fa a les tasques d'aquesta àrea que els infants porten a casa. El contingut del Treball té
tres eixos principals. El primer és conèixer de prop quins són els interessos que motiven un
grup de pares i mares a participar en un Taller de Matemàtiques que té la intenció d'orientar i
donar recursos per a la millora de la resolució de tasques escolars a casa d'àmbit matemàtic.
Un cop detectats aquests interessos, l'altre eix del Treball se centra en donar eines a les
famílies participant a través de sessions formatives que permetin transformar les dificultats, si
escau, en oportunitats d'ajuda als fills. El tercer eix se centra en l'anàlisi de dades sobre el
Taller de Matemàtiques que han de permetre tant valorar-ne la utilitat, com elaborar
propostes de millora.
This Master's Degree Final Project is based on the analysis and valuation of a project called
"Maths Workshop". This project revolves around Mathematics learning process in the First
Cycle of Primary concretely on Second grade-in two groups of students A an B. The workshop
took place in the public school Doctor Joaquim Salarich in Vic, it was developed during the
2015-2016 school year. The main objective of the project is to connect the school sphere with
the families through their collaboration in order to favour the Mathematics learning process
regarding the task that children should solve at home. The project stands on three principal
bases. On the first place, discovering which interest motivate a group of parents when
participating in the Maths Workshop which is thought to guide and give resources to these
parents to improve the way their children solve mathematics tasks at home. On the second
place, once those interest are detected, the Project is focused on giving tools to the families
who participate by giving them formative sessions in the school that could transform the
difficulties they could have and turn them into opportunities to help their children. The third
base is centred on the analysis of the items of information of de Maths Workshop which
should allow us making usefulness considerations and build improvement proposals.
Document Type
Master's final project
Document version
Director/a: Isabel Sellas, Jordi Collet
Language
Catalan
Keywords
Família i escola
Matemàtica -- Ensenyament
Pages
85 p.
Note
Curs 2015-2016
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/