Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Pedagogia
dc.contributor.authorTellado, Itxaso
dc.date.accessioned2017-05-10T11:26:24Z
dc.date.available2017-05-10T11:26:24Z
dc.date.created2017
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationTellado, I. (2017). Bridges between individuals and communities: dialogic participation fueling meaningful social engagement. RASP-Research on Ageing and Social Policy, 5(1), 8-31.es
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/4973
dc.description.abstractThis article presents the narratives of non-academic women who have made essential contributions to their community, and their own lives as well, drawing on their involvement in an adult school. We discuss how dialogic participation in lifelong learning activities may (or may not) prompt people to become active social agents in their communities. Through dialogic participation ordinary individuals whose voices have been always silenced, become active stakeholders in the community they belong to, making relevant contributions, which improve their own lives and the community as well. Drawing on personal narratives we re-construct the trajectories of these women as active social agents in their communities, looking on them through the lenses of their participation in lifelong learning activities. This evidence illustrates how dialogic adult education may become a way for undeserved groups to become empowered and make real changes in our society.es
dc.description.abstractEste articulo presenta las narrativas de mujeres no académicas que han hecho contribuciones esenciales a sus comunidades, y en sus propias vidas, desde su participación en la escuela de persones adultas. Se discute cómo la participación dialógica en el aprendizaje a lo largo de la vida puede (o no) hacer que las personas se conviertan en agentes sociales activos de su comunidad. Mediante la participación dialógica personas corrientes cuyas voces han sido siempre silenciadas, se convierten en miembros activos de la comunidad a la que pertenecen, haciendo contribuciones relevantes y mejorando su propia vida y al mismo tiempo su comunidad. Partiendo de narrativas personales se reconstruyen las trayectorias de estas mujeres como agentes sociales activos en sus comunidades, mirándolas a través de los lentes de su participación en las actividades de aprendizaje a lo largo de la vida. Esta evidencia ilustra cómo la educación dialógica de personas adultas puede servir a grupos infrarrepresentados a sentirse empoderadas y hacer cambios reales en nuestra sociedad.es
dc.formatapplication/pdf
dc.format.extent24 p.es
dc.language.isoenges
dc.publisherHipatia Presses
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/es
dc.subject.otherDoneses
dc.subject.otherEducació permanentes
dc.subject.otherParticipació sociales
dc.titleBridges between individuals and communities: dialogic participation fueling meaningful social engagementes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.17583/rasp.2017.2389
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.type.versioninfo:eu-repo/publishedVersiones
dc.indexacioIndexat a ESCIes


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint