Quincena de arte de Montesquieu: análisis de una experiencia docente
Other authors
Publication date
2016ISSN
1012-1587
Abstract
Este artículo analiza una experiencia docente pionera en el ámbito
de las artes visuales: laQUAM(Quincena de Arte de Montesquieu). Partiendo
de algunas iniciativas similares del estado español, y considerando
entrevistas y textos redactados para las diferentes ediciones, estudiamos
la aportación a este espacio, de acción y reflexión, de importantes
personajes del mundo del pensamiento, la crítica y la producción artística.
Finalmente algunos de los alumnos participantes de las diferentes
ediciones concluyen que la QUAM ha conseguido ser una experiencia
docente muy positiva para completar la formación de las generaciones
emergentes de artistas.
This article is about a pioneering teaching experience in the field of
visual arts: QUAM (Montesquiu Art Fortnight). Starting from some
similar initiatives implemented in Spain, and considering interviews and texts written for different issues, we study the contribution of important
personalities from the world of thought, criticism and art production to
this space of action and reflection. Eventually some of the participating
students of different editions conclude that QUAM has become a highly
positive teaching experience in order to complete the educational training
of the emerging generations of artists.
Document Type
Article
Language
Spanish
Keywords
Art
Creació literària, artística, etc.
Educació -- Experiències
Pages
23 p.
Publisher
Universidad del Zulia
Citation
Palomo, A., Frigola, J., Marca G. (2016). Quincena de arte de Montesquiu: análisis de una experiencia docente. Opción revista de ciencias humanas y sociales, 32, (8), 440-461.
This item appears in the following Collection(s)
- Articles [1389]
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/