L'educació física ajuda a integrar a un nouvingut al grup - classe d'una escola de nou barris
Author
Other authors
Publication date
2017-05Abstract
L’objectiu d’aquest treball és analitzar si l’ús d’una unitat didàctica d’activitats de caràcter cooperatiu a l’àrea d’educació física pot ajudar a integrar a un nouvingut. Aquest estudi s’ha portat a terme amb infants de segon de primària d’una escola de nou barris de Barcelona. Per mitjà de dues observacions sistemàtiques, diferents sociogrames i l’ús de les activitats, s’han analitzat les interaccions entre el grup – classe i els nouvinguts, per conèixer les seves relacions i el tipus d’aquestes per tal d’augmentar les positives. Avaluant els resultats obtinguts s’ha vist com a nivell global s’han augmentat les relacions positives envers els nouvinguts i han disminuït les negatives. Per tant, l’educació física amb recursos cooperatius pot integrar a un infant nouvingut.
The main objective of this projet is analyse that cooperative activities, at Physical Education helps to integrate the newcomer children in the classroom. This study was carried out with second graders, in a Nou Barris school of Barcelona. The study is based in two systematic observations, diferents tasks and sociograms, for know and analyse their relationships and, in this way, increase the positive relationships among students. Evaluating the results, I noticed how positive relations have improved between the kids, negative behaviours have declined. Therefore, Physical Education with cooperative activities helps to integrate kids from other countries.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Comunicació intercultural
Integració escolar
Educació intercultural
Pages
60 p.
Note
Curs 2016-2017
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats