Aportacions a l'estudi de l'adquisició de les habilitats musicals en infants (3-12 anys)
Author
Other authors
Publication date
2017-05Abstract
Al llarg dels anys, s'han fet diverses investigacions sobre l'adquisició de les habilitats musicals per saber si venen donades per herència genètica, si són adquirides en contextos informals o si són fruit d'un aprenentatge musical desenvolupat en contextos formals. Una pregunta molt present en la nostra societat és: El talent musical existeix? Aquest treball consisteix en una investigació sobre el tema exposat i consta de dues parts: el marc teòric, on s'expliquen les idees de diferents autors com Seashore, Blacking, Sloboda, Bentley, Willems, entre d'altres; i la part pràctica, que es tracta d'un estudi de cas que pretén aprofundir en les habilitats musicals d’infants d'entre 3 a 12 anys. S'ha recollit els seus resultats mitjançant instruments d'observació avaluables i s'ha realitzat entrevistes per conèixer el seu context. Aquesta investigació ha estat útil per establir uns fets que s’han contrastat amb les aportacions dels diferents autors. L’anàlisi de la recerca ha permès determinar unes conclusions interessants relacionades amb les habilitats musicals i la seva adquisició.
Over the years, several research has been done on the acquisition of musical skills to know if they come given by genetic inheritance, if they are acquired in informal contexts or if they are a fruit of a musical learning developed in formal contexts. One of the most common question in our society is: Does the musical talent exist? This work consists in a research on the subject mentioned and it is made up of two parts: the theoretical framework, where the ideas of different authors like Seashore, Blacking, Sloboda, Bentley, Willems, among others; and the practical part, which is a case study that goes in deepens the musical skills of children between 3 and 12 years. Their results have been collected by means of evaluable observational instruments and interviews have been done to know its context. This research has been serve for establish a facts that have been contrast with the contributions of the different authors. The analysis of the research has allowed to determine an interesting conclusions related to the musical skills and his acquisition.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Percepció de la música
Música, Aptitud per a la
Música -- Ensenyament
Pages
61 p.
Note
Curs 2016-2017
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats