Eficàcia de la reprogramació postural en la millora de la precisió, de la fonologia i de la velocitat de la lectura en nens que pateixen de dislèxia
Author
Other authors
Publication date
2018-05Abstract
Background
La dislèxia és un trastorn que afecta cada vegada més nens i que té com a
característiques principals la dificultat en la lectura i l'ortografia. L'etiologia d'aquest
trastorn no és molt conegut. La dislèxia no només afecta els nens sinó també a la
família. És un trastorn que afecta en l'àmbit escolar, social i psicològic. El tractament
convencional és una reeducació amb un treball de logopèdia. També existeix un
tractament experimental que es realitza a través d’un treball fisioterapèutic que
utilitza un mètode de reprogramació postural amb exercicis propioceptius. Aquest
mètode es base en la relació entre la dislèxia i un trastorn postural. El metge Martins
Da Cunhà va fer la hipòtesi que la dislèxia ve en realitat del síndrome de la
deficiència postural.
Objectius
L'objectiu d'aquest estudi és d'avaluar l'eficàcia del tractament de reprogramació
postural com a complement del tractament estàndard pels nens que pateixen de
dislèxia. També s’avaluarà si hi ha una millora de la postura dels nens amb el
tractament de reprogramació postural i si el tractament experimental és més eficaç
que un tractament estàndard sol.
Mètodes
És realitza un estudi experimental amb 94 nens que pateixen de dislèxia. Dividim els
participants en dos grups de 47 nens, un grup control amb un tractament estàndard i
un grup experimental amb el tractament experimental. Es faran diferents controls per
avaluar si el tractament experimental és eficaç i si és més eficaç que el tractament
estàndard.
Aplicacions
Els resultats d'aquest estudi poden ser positiu o negatiu però ens donen una nova
eina pel tractament de la dislèxia i la millora dels seus símptomes : la fonologia, la
velocitat de lectura i la precisió. També donaran suport a altres estudis sobre la
dislèxia.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Dislèxia
Trastorns de la postura
Pages
67 p.
Note
Curs 2017-2018
This item appears in the following Collection(s)
- Grau en Fisioteràpia [164]
Rights
Tots els drets reservats