Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar
dc.contributor.authorSancho, Mélanie
dc.date.accessioned2018-07-09T11:29:28Z
dc.date.available2018-07-09T11:29:28Z
dc.date.created2018-05
dc.date.issued2018-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/5491
dc.descriptionCurs 2017-2018
dc.description.abstractBackground La dislèxia és un trastorn que afecta cada vegada més nens i que té com a característiques principals la dificultat en la lectura i l'ortografia. L'etiologia d'aquest trastorn no és molt conegut. La dislèxia no només afecta els nens sinó també a la família. És un trastorn que afecta en l'àmbit escolar, social i psicològic. El tractament convencional és una reeducació amb un treball de logopèdia. També existeix un tractament experimental que es realitza a través d’un treball fisioterapèutic que utilitza un mètode de reprogramació postural amb exercicis propioceptius. Aquest mètode es base en la relació entre la dislèxia i un trastorn postural. El metge Martins Da Cunhà va fer la hipòtesi que la dislèxia ve en realitat del síndrome de la deficiència postural. Objectius L'objectiu d'aquest estudi és d'avaluar l'eficàcia del tractament de reprogramació postural com a complement del tractament estàndard pels nens que pateixen de dislèxia. També s’avaluarà si hi ha una millora de la postura dels nens amb el tractament de reprogramació postural i si el tractament experimental és més eficaç que un tractament estàndard sol. Mètodes És realitza un estudi experimental amb 94 nens que pateixen de dislèxia. Dividim els participants en dos grups de 47 nens, un grup control amb un tractament estàndard i un grup experimental amb el tractament experimental. Es faran diferents controls per avaluar si el tractament experimental és eficaç i si és més eficaç que el tractament estàndard. Aplicacions Els resultats d'aquest estudi poden ser positiu o negatiu però ens donen una nova eina pel tractament de la dislèxia i la millora dels seus símptomes : la fonologia, la velocitat de lectura i la precisió. També donaran suport a altres estudis sobre la dislèxia.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent67 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.subject.otherDislèxiaes
dc.subject.otherTrastorns de la posturaes
dc.titleEficàcia de la reprogramació postural en la millora de la precisió, de la fonologia i de la velocitat de la lectura en nens que pateixen de dislèxiaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint