The use of pronunciation games to teach English diphthongs in an explicit way
Author
Other authors
Publication date
2018-05Abstract
In order to contribute with evidences to
the English pronunciation teaching area,
this paper proposes a set of games to
work on a concrete pronunciation aspect,
the diphthongs. Three groups of 6th grade
of primary education students in a
Catalan school context participated in
two tests, carried out before and after the
games exposure, in order to define the
participants’ improvement in this specific
foreign language learning field. The
mentioned exposure was carried out
throughout a month of the academical
year. In order to contribute to the English
pronunciation teaching area, three
di ff e r ent Engl i s h t e a che r s we r e
interviewed to provide evidence of the
stated outcomes. Results show that
receiving an explicit exposure to
diphthong recognition and pronunciation
through games has positive outcomes in a
short term exposure. Testing the
recognition of diphthongs has been
carried out through several “odd one out”
sets, which showed a considerable
imp r o v eme n t i n t h e f i n a l t e s t
performance. The visible differences
between the before and after results point
out the benefits of introducing games to
w o r k e x p l i c i t l y t h e E n g l i s h
pronunciation, although no relevant
improvements in reading the target
diphthongs were detected. Findings seem
to suggest the benefits in short term
diphthong recognition, but more
favourable results in reading performance
might be perceptible with longer
exposure.
Per tal de contribuir amb evidències a
l’àrea de l’ensenyament de pronúncia
anglesa, aquest article proposa una
col·lecció de jocs amb els quals s’ha
treballat un aspecte concret de la
pronúncia anglesa, els diftongs. Tres
grups de 6è d’educació primària d’una
escola catalana van participar en dos
tests, administrats abans i després de ser
exposats als jocs, per determinar la
millora dels participants en aquest camp
específic de l’aprenentatge d’una llengua
estrangera. L'esmentada exposició va
ésser assolida al llarg d’un mes de l’any
acadèmic. Per tal de contribuir a l’àrea de
l’ensenyament de pronúncia anglesa, tres
mestres d’anglès van ésser entrevistats
per aportar evidències dels resultats
enunciats. Els resultats mostren que
rebent una exposició explícita al
reconeixement i pronúncia de diftongs a
través de jocs té efectes positius en un
curt termini d’exposició. Les proves de
reconeixement dels diftongs es van dur a
terme a partir de diferents col·leccions
d’“odd one out”, les quals varen mostrar
una millora rellevant en l’acompliment
del test final. Les diferències entre els
resultats de l’abans i el després senyalen
els beneficis de la introducció de jocs per
treballar explícitament la pronúncia
anglesa, tot i que no s’han detectat
millores rellevants en la lectura dels
diftongs especificats. Els resultats
semblen suggerir els beneficis en el
reconeixement de diftongs a curt termini,
però una millora en l’acompliment de la
lectura podria ser perceptible amb una
exposició més extensa.
Para contribuir con evidencias en el área
de la enseñanza de pronunciación inglesa,
este artículo propone una colección de
juegos con los cuales se ha trabajado un
aspecto concreto de la pronunciación
inglesa, los diptongos. Tres grupos de
6º de educación primaria de una escuela
catalana participaron en dos tests,
administrados antes y después de ser
expuestos a los juegos, para determinar la
mejora de los participantes en este campo
específico del aprendizaje de una lengua
extranjera. La mencionada exposición fue
llevada a cabo a lo largo de un mes del
año académico. Para contribuir al área de
la enseñanza de pronunciación inglesa,
t r e s ma e s t r o s d e i n g l é s f u e r o n
entrevistados para aportar evidencias de
los resultados enunciados. Los resultados
muestran que recibiendo una exposición
explícita sobre el reconocimiento y
pronunciación de diptongos a través de
juegos tiene efectos positivos en un corto
plazo de exposición. Las pruebas de
reconocimiento de los diptongos se
llevaron a cabo a partir de diferentes
colecciones de “odd one out”, los cuales
mostraron una mejora relevante en el
desempeño del test final. Las visibles
diferencias entre los resultados del antes
y el después señalan los beneficios de la
introducción de juegos para trabajar
explícitamente la pronunciación inglesa,
a pesar de que no se detectaron mejoras
relevantes en la lectura de los diptongos
especificados. Los resultados parecen
s u g e r i r l o s b e n e f i c i o s e n e l
reconocimiento de diptongos a corto
plazo, pero una millar en el desempeño
de la lectura podría ser perceptible con
una exposición más extensa
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Keywords
Anglès -- Diftongs
Anglès -- Educació primària
Anglès -- Pronunciació
Pages
34 p.
Note
Curs 2017-2018
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es/