Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.authorCortés Soler, Laia
dc.date.accessioned2018-11-09T17:36:09Z
dc.date.available2018-11-09T17:36:09Z
dc.date.created2018
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/5577
dc.descriptionCurs 2017-2018es
dc.description.abstractPhonological awareness (PA) is considered to be key in the acquisition of pronunciation and the development of other abilities in language learning. However, not much research has been done to determine its importance in the acquisition of English as a Foreign Language in very young learners. The aim of this research is to measure the level of phonological awareness of 5-year-old Catalan learners of EFL, through a PA test designed taking into account the participants characteristics. Furthermore, an analysis of the Catalan education legislation was done and, using this analysis and the PA test results; a focus group was carried out with professionals of education (2 Preschool teachers and an English teacher) in order to discuss and determine the importance and role of PA for EFL very young learners. The results of this study show that the PA level of the participants is average probably due to a lack of instruction and that in order to achieve better results in phonological awareness and smoothen the introduction of the written language, PA should be introduced as a basis of the EFL teaching program in Preschool education in Catalonia.es
dc.description.abstractLa consciència fonològica (CF) és considerada clau en l’adquisició de la pronunciació i el desenvolupament d’altres habilitats en l’aprenentatge d’una llengua. Tot i això, s’ha fet poca recerca per tal de determinar la importància que té en l’adquisició de l’anglès com a llengua estrangera en infants. L’objectiu d’aquesta recerca és mesurar el nivell de CF d’infants catalans de 5 anys que estan aprenent l’anglès com a segona llengua, a través d’un test de CF dissenyat tenint en compte les característiques dels participants. A més a més, es va realitzar un anàlisi de la legislació educativa catalana i, utilitzant aquest anàlisi i els resultats de la prova de CF, es va dur a terme un focus group amb professionals de l’educació (2 mestres d’Educació Infantil i 1 mestre d’anglès) per tal de debatre i determinar la importància i el rol de la CF per a infants que estan aprenent l’anglès com a llengua estrangera. Els resultats d’aquest estudi mostren que el nivell de CF dels participants és mitjà probablement degut a una falta d’instrucció, i que per tal d’aconseguir millors resultats de CF i suavitzar la introducció de la llengua escrita, la CF s’hauria d’introduir com a base del programa d’ensenyament de l’anglès com a llengua estrangera a l’Educació Infantil de Catalunya.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent67 p.es
dc.language.isoenges
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es/es
dc.subject.otherLlengua segona -- Adquisicióes
dc.subject.otherLlenguatge i llengües -- Ensenyamentes
dc.subject.otherAnglès -- Ensenyamentes
dc.titleThe importance of phonological awareness in english as a foreign language very young learners : a study with 5-year-old Catalan speakerses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es/
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint