Use of English and other languages in teacher talk
Author
Other authors
Publication date
2018-05-14Abstract
The purpose of this study is to analyse the methodology teachers use during English lessons and when they sometimes change to Catalan or Spanish. We aimed to see how the theory of language immersion is put into practice and the factors that lead to language switching. The research was carried out through the observation and analysis of P5 English lessons at two schools in Osona. We interviewed the teachers to know more about their approach and methodology. The data collected was analysed in order to identify techniques that help teachers work in a coherent and effective manner, without changing language in teacher talk in an arbitrary way.
El propòsit d’aquest estudi era analitzar la metodologia de la mestra d’anglès en termes de l’ús de la llengua i veure quan i per què a vegades canvia al català o castellà. Volíem veure com la teoria de la immersió de la llengua és posa en pràctica i quins en són els factors condicionants que porten al canvi de llengua. La recerca és duta a terme a partir de l’observació i l’anàlisi de diferents classes d’anglès de P5 en dues escoles d’Osona. S’han entrevistat les mestres per conèixer la metodologia que fan servir. Tota la informació recollida és analitzada per identificar tècniques coherents i efectives en relació amb el canvi de llengua a la parla de la mestra, tot evitant el canvi de llengua arbitrari.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Keywords
Immersió lingüística
Llengua materna
Llengua i ensenyament
Pages
134 p.
Note
Curs 2017-2018
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es/