Estudi de la comunicació corporativa online en la indústria farmacèutica: cas Amgen, com gestiona la farmacèutica el seu compte de Twitter
Author
Other authors
Publication date
2018-05Abstract
Aquesta investigació pretén analitzar les competències de gestió de la xarxa social Twitter de l’empresa farmacèutica Amgen envers el grau d’interacció i compromís que es porta terme amb els seguidors. El present treball ha considerat oportú conèixer les estratègies de comunicació emprades per l’empresa a la xarxa, mitjançant una investigació qualitativa.
S’ha realitzat una anàlisi de dades dins el període de l’1 al 30 d’abril per tal de percebre i conèixer l’esfera d’actuació de la marca en quant a l’engagement, el nombre de la comunitat online i al impacte de la qualitat i l’actualització de continguts. On els resultats demostren la importància en la unió de tots els paràmetres esmentats anteriorment per tal de dur a terme una adequada gestió de la xarxa i aconseguir un feedback òptim amb els seguidors per a la millora de la reputació de l’empresa. S’ha conclòs, en termes generals, que la marca executa una bona gestió de la xarxa però que manca en quant al compromís amb la seva comunitat.
The present research pretends to analyse the management competences of the pharmaceutical company Amgen in its Twitter social network, so as to stablish the interaction level and commitment with its followers. The present project has considered appropriate to study the communication strategies used by the company in the mentioned network by means of a qualitative research.
A data analysis has been performed in the period within the 1st and the 30th of April, with the purpose of perceiving and comprehend the frame of action of the brand with regard to the engagement, the amount of online community and the impact both of the quality and the update of contents. The obtained results demonstrate the importance of the integration of all the previously mentioned parameters in order to carry out a suitable management of the network and achieve an optimum feedback with the followers, which would help to improve the company’s reputation. In general terms, it has been concluded that the brand accomplishes an adequate management of the network although it could improve in terms of commitment with its community.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Comunicació en l'empresa
Indústria farmacèutica
Xarxes socials en línia
Pages
84 p.
Note
Curs 2017-2018
This item appears in the following Collection(s)
- Grau en Periodisme [75]
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es/