Radioshark control safety & fun
Author
Other authors
Publication date
2018Abstract
El present treball de final de grau pretén donar una solució tècnica a un tipus d’indústria
específica la qual utilitza el dispositiu electrònic que es desenvoluparà. Per a que les
empreses de lloguer de motos nàutiques puguin oferir els seus serveis a clients que no
disposen de cap mena de llicència de navegació segons disposa el BOE [1] han de
disposar, entre d’altres, d’un monitor titulat per exercir l’activitat i d’un sistema de
comandament que permeti apagar el motor d’una moto nàutica o varies a voluntat
d’aquest.
Així doncs es tractarà de dissenyar i construir un aparell electrònic que sigui capaç de
controlar una petita flota de motos nàutiques actuant sobre el contacte que apaga el motor
de la embarcació mitjançant alguna mena de relé. A més es pretén anar una mica més
enllà i per tal d’afegir valor al producte, distingir-se de la competència i aportar una major
seguretat a l’activitat, el dispositiu comptarà amb algunes característiques extra
mitjançant sensors incorporats a la moto nàutica i emetent avisos vibratoris al
comandament del monitor de l’activitat.
Per tant l’objectiu principal serà el de construir un prototip d’un comandament, el que
inclou el disseny i fabricació d’un envoltant que sigui ergonòmic a l’hora de ser manipulat
pel monitor de l’activitat i que suporti les condicions agressives de l’entorn, tals com
aigua salada, radiació solar, tolerància a xocs mecànics... El sistema constarà de dos tipus
de dispositiu, el comandament a distància que utilitzarà el monitor, i el mòdul receptor o
de moto que s’instal·larà a cadascuna de les motos de la flota.
El comandament disposarà bàsicament d’una pantalla on visualitzar dades d’avisos de les
motos nàutiques de la flota així com un vibrador per tal de que el monitor se n’adoni
immediatament dels avisos rebuts. Per tal de controlar l’aturada dels motors de la flota
disposarà d’una botonera.
Per altre banda també es dissenyarà i construirà el mòdul que s’instal·larà a la moto
nàutica per tal de poder tenir-ne el control, en aquest cas l’envoltant utilitzat serà
comercial i s’ha de tenir en compte les adverses condicions d’humitat i temperatura que
està sotmès el compartiment del motor de la moto nàutica. Aquest mòdul disposarà d’un
relé per a poder actuar sobre el contacte de parada de motor de l’embarcació, i varis
sensors com detecció de la posició en l’espai de l’embarcació per saber si aquesta a bolcat,
detecció d’inundació de sentina, detecció de dispar de dispositiu de seguretat home a
l’aigua...
La comunicació entre el comandament a distància i la moto nàutica es realitzarà
mitjançant freqüències de radio que no comprometin altres activitats, així doncs segons
el BOE [2] s’utilitzarà una freqüència reservada a aficionats (430-440MHz). L’abast del
senyal serà el major possible però sense sobrepassar els 20dB o 100mW de potència,
l’abast serà de 2K
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Control automàtic
Motonaus
Pages
49 p.
Note
Curs 2017-2018
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats