Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat de Ciències i Tecnologia
dc.contributor.authorPlasencia Mestre, Pedro J.
dc.date.accessioned2019-02-01T12:51:21Z
dc.date.available2019-02-01T12:51:21Z
dc.date.created2018
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/5662
dc.descriptionCurs 2017-2018es
dc.description.abstractEl present treball de final de grau pretén donar una solució tècnica a un tipus d’indústria específica la qual utilitza el dispositiu electrònic que es desenvoluparà. Per a que les empreses de lloguer de motos nàutiques puguin oferir els seus serveis a clients que no disposen de cap mena de llicència de navegació segons disposa el BOE [1] han de disposar, entre d’altres, d’un monitor titulat per exercir l’activitat i d’un sistema de comandament que permeti apagar el motor d’una moto nàutica o varies a voluntat d’aquest. Així doncs es tractarà de dissenyar i construir un aparell electrònic que sigui capaç de controlar una petita flota de motos nàutiques actuant sobre el contacte que apaga el motor de la embarcació mitjançant alguna mena de relé. A més es pretén anar una mica més enllà i per tal d’afegir valor al producte, distingir-se de la competència i aportar una major seguretat a l’activitat, el dispositiu comptarà amb algunes característiques extra mitjançant sensors incorporats a la moto nàutica i emetent avisos vibratoris al comandament del monitor de l’activitat. Per tant l’objectiu principal serà el de construir un prototip d’un comandament, el que inclou el disseny i fabricació d’un envoltant que sigui ergonòmic a l’hora de ser manipulat pel monitor de l’activitat i que suporti les condicions agressives de l’entorn, tals com aigua salada, radiació solar, tolerància a xocs mecànics... El sistema constarà de dos tipus de dispositiu, el comandament a distància que utilitzarà el monitor, i el mòdul receptor o de moto que s’instal·larà a cadascuna de les motos de la flota. El comandament disposarà bàsicament d’una pantalla on visualitzar dades d’avisos de les motos nàutiques de la flota així com un vibrador per tal de que el monitor se n’adoni immediatament dels avisos rebuts. Per tal de controlar l’aturada dels motors de la flota disposarà d’una botonera. Per altre banda també es dissenyarà i construirà el mòdul que s’instal·larà a la moto nàutica per tal de poder tenir-ne el control, en aquest cas l’envoltant utilitzat serà comercial i s’ha de tenir en compte les adverses condicions d’humitat i temperatura que està sotmès el compartiment del motor de la moto nàutica. Aquest mòdul disposarà d’un relé per a poder actuar sobre el contacte de parada de motor de l’embarcació, i varis sensors com detecció de la posició en l’espai de l’embarcació per saber si aquesta a bolcat, detecció d’inundació de sentina, detecció de dispar de dispositiu de seguretat home a l’aigua... La comunicació entre el comandament a distància i la moto nàutica es realitzarà mitjançant freqüències de radio que no comprometin altres activitats, així doncs segons el BOE [2] s’utilitzarà una freqüència reservada a aficionats (430-440MHz). L’abast del senyal serà el major possible però sense sobrepassar els 20dB o 100mW de potència, l’abast serà de 2Kes
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent49 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.subject.otherControl automàtices
dc.subject.otherMotonauses
dc.titleRadioshark control safety & funes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccesses


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint