Anàlisi de com aprèn estratègies de càlcul mental l'alumne de 2n d'Educació Primària, fora del context escolar
Visualitza/Obre
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2018-09Resum
El treball de recerca que es presenta a continuació, té com a finalitat identificar i conèixer com aprèn estratègies de càlcul mental, l’alumne de 2n d’Educació Primària que segueix la seva escolarització des d’atenció domiciliària per motius de salut i només se li ha ensenyat a calcular amb l’algoritme tradicional a partir d’unes normes i pautes donades. Al mateix temps, quina és la seva actitud i com influeixen les intervencions de la mestra en el desenvolupament del seu aprenentatge.
La metodologia utilitzada és bàsicament qualitativa, les dades s’han obtingut a partir d’una entrevista i un qüestionari inicial i de les gravacions amb vídeo de cada sessió, on l’alumne resolt els càlculs plantejats de manera oral i alhora amb material manipulable. A partir dels resultats aconseguits s’ha concretat que l’alumne ha utilitzat totes les estratègies de càlcul mental que se li han donat a conèixer, alhora ho fa amb interès i motivació, per finalment constatar que el nen és capaç de resoldre correctament sumes emportant sense viure-ho com un problema.
Tipus de document
Treball fi de màster
Versió del document
Director/a: Isabel Sellas i Ayats
Llengua
Català
Paraules clau
Matemàtica -- Ensenyament
Estratègies d'aprenentatge
Motivació en l'educació
Pàgines
77 p.
Nota
Curs 2017-2018
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es/