Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Innovació en Didàctiques Específiques
dc.contributor.authorMiró Font, Margalida
dc.date.accessioned2019-03-06T16:00:26Z
dc.date.available2019-03-06T16:00:26Z
dc.date.created2018-09
dc.date.issued2018-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/5732
dc.descriptionCurs 2017-2018es
dc.description.abstractAquest treball de fi de màster té el propòsit d’estudiar com els alumnes de 4t a 6è d’educació primària realitzen sumes mentalment i quina influència pot tenir en ells la metodologia que empren les mestres per ensenyar el càlcul mental. Tal com afirmen diversos estudis, el càlcul mental aporta beneficis pels alumnes per desenvolupar la competència matemàtica, cosa que no succeeix quan només s’ensenya l’algoritme tradicional. La metodologia utilitzada per realitzar l’estudi ha estat qualitativa i quantitativa. Les dades s’han obtingut a partir d’un qüestionari de sumes als alumnes, entrevistes amb les mestres de matemàtiques i observacions a les sessions de càlcul mental. A partir de l’anàlisi dels resultats s’ha pogut observar que la majoria d’alumnes utilitzen l’algoritme tradicional per resoldre sumes mentalment i que la metodologia emprada per les mestres influeix en els resultats.es
dc.description.abstractThis master's degree project has the purpose to study how students from 4th to 6th of primary education mentally addition and what influence the teacher's methodology can have on mental calculation. As several studies affirm, mental calculation is beneficial for students to develop mathematical competence, something that does not happen when only the traditional algorithm is taught. The methodology used to carry out the study has been qualitative and quantitative. The data were obtained from an addiction questionnaire to students, interviews with mathematics teachers and observations in the mental calculation lessons. Based on the analysis of the results, it has been observed that most students use the traditional algorithm to solve mental addition and that the methodology used by teachers influences the results.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent78 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/es
dc.subject.otherMatemàtica -- Ensenyamentes
dc.subject.otherEstratègies d'aprenentatgees
dc.subject.otherCàlcul mental -- Educació primàriaes
dc.titleCom resolen sumes mentalment els alumnes de 4t, 5è i 6è i quina influència pot tenir la metodologia emprada pels docents?es
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionDirector/a: Isabel Sellas Ayats
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Ficheros en el ítem

 
 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Compartir en TwitterCompartir en LinkedinCompartir en FacebookCompartir en TelegramCompartir en WhatsappImprimir