Mostrar el registro sencillo del ítem
Com resolen sumes mentalment els alumnes de 4t, 5è i 6è i quina influència pot tenir la metodologia emprada pels docents?
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Innovació en Didàctiques Específiques | |
dc.contributor.author | Miró Font, Margalida | |
dc.date.accessioned | 2019-03-06T16:00:26Z | |
dc.date.available | 2019-03-06T16:00:26Z | |
dc.date.created | 2018-09 | |
dc.date.issued | 2018-09 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/5732 | |
dc.description | Curs 2017-2018 | es |
dc.description.abstract | Aquest treball de fi de màster té el propòsit d’estudiar com els alumnes de 4t a 6è d’educació primària realitzen sumes mentalment i quina influència pot tenir en ells la metodologia que empren les mestres per ensenyar el càlcul mental. Tal com afirmen diversos estudis, el càlcul mental aporta beneficis pels alumnes per desenvolupar la competència matemàtica, cosa que no succeeix quan només s’ensenya l’algoritme tradicional. La metodologia utilitzada per realitzar l’estudi ha estat qualitativa i quantitativa. Les dades s’han obtingut a partir d’un qüestionari de sumes als alumnes, entrevistes amb les mestres de matemàtiques i observacions a les sessions de càlcul mental. A partir de l’anàlisi dels resultats s’ha pogut observar que la majoria d’alumnes utilitzen l’algoritme tradicional per resoldre sumes mentalment i que la metodologia emprada per les mestres influeix en els resultats. | es |
dc.description.abstract | This master's degree project has the purpose to study how students from 4th to 6th of primary education mentally addition and what influence the teacher's methodology can have on mental calculation. As several studies affirm, mental calculation is beneficial for students to develop mathematical competence, something that does not happen when only the traditional algorithm is taught. The methodology used to carry out the study has been qualitative and quantitative. The data were obtained from an addiction questionnaire to students, interviews with mathematics teachers and observations in the mental calculation lessons. Based on the analysis of the results, it has been observed that most students use the traditional algorithm to solve mental addition and that the methodology used by teachers influences the results. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 78 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | es |
dc.subject.other | Matemàtica -- Ensenyament | es |
dc.subject.other | Estratègies d'aprenentatge | es |
dc.subject.other | Càlcul mental -- Educació primària | es |
dc.title | Com resolen sumes mentalment els alumnes de 4t, 5è i 6è i quina influència pot tenir la metodologia emprada pels docents? | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.version | Director/a: Isabel Sellas Ayats | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |