dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Innovació en Didàctiques Específiques | |
dc.contributor.author | Miró Font, Margalida | |
dc.date.accessioned | 2019-03-06T16:00:26Z | |
dc.date.available | 2019-03-06T16:00:26Z | |
dc.date.created | 2018-09 | |
dc.date.issued | 2018-09 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/5732 | |
dc.description | Curs 2017-2018 | es |
dc.description.abstract | Aquest treball de fi de màster té el propòsit d’estudiar com els alumnes de 4t a 6è
d’educació primària realitzen sumes mentalment i quina influència pot tenir en ells la
metodologia que empren les mestres per ensenyar el càlcul mental.
Tal com afirmen diversos estudis, el càlcul mental aporta beneficis pels alumnes per
desenvolupar la competència matemàtica, cosa que no succeeix quan només s’ensenya
l’algoritme tradicional.
La metodologia utilitzada per realitzar l’estudi ha estat qualitativa i quantitativa. Les
dades s’han obtingut a partir d’un qüestionari de sumes als alumnes, entrevistes amb
les mestres de matemàtiques i observacions a les sessions de càlcul mental.
A partir de l’anàlisi dels resultats s’ha pogut observar que la majoria d’alumnes utilitzen
l’algoritme tradicional per resoldre sumes mentalment i que la metodologia emprada per
les mestres influeix en els resultats. | es |
dc.description.abstract | This master's degree project has the purpose to study how students from 4th to 6th of
primary education mentally addition and what influence the teacher's methodology can
have on mental calculation.
As several studies affirm, mental calculation is beneficial for students to develop
mathematical competence, something that does not happen when only the traditional
algorithm is taught.
The methodology used to carry out the study has been qualitative and quantitative. The
data were obtained from an addiction questionnaire to students, interviews with
mathematics teachers and observations in the mental calculation lessons.
Based on the analysis of the results, it has been observed that most students use the
traditional algorithm to solve mental addition and that the methodology used by teachers
influences the results. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 78 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | es |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | es |
dc.subject.other | Matemàtica -- Ensenyament | es |
dc.subject.other | Estratègies d'aprenentatge | es |
dc.subject.other | Càlcul mental -- Educació primària | es |
dc.title | Com resolen sumes mentalment els alumnes de 4t, 5è i 6è i quina influència pot tenir la metodologia emprada pels docents? | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.version | Director/a: Isabel Sellas Ayats | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |