Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Pedagogia Montessori
dc.contributor.authorIglesias Benet, Marta
dc.date.accessioned2019-03-06T16:46:08Z
dc.date.available2019-03-06T16:46:08Z
dc.date.created2018
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/5734
dc.descriptionCurs 2017-2018es
dc.description.abstractEncara que no hi ha consens sobre quan exactament s'inicia el coneixement matemàtic, en què consisteix, com es manifesta, què fa que emergeixi, o com canvia amb el creixement i l'experiència en els primers anys de vida; diversos estudis empírics han comprovat que els conceptes matemàtics a edats infantils són els predictors més poderosos de l'aprenentatge posterior. Recerques recents sobre l'aprenentatge en els primers sis anys de vida demostren la importància de les experiències primerenques en matemàtiques. Els resultats d’aquests estudis corroboren dos aspectes que tant la Dra. Montessori com la matemàtica i mestra catalana Maria Antònia Canals consideren determinants per a l’aprenentatge matemàtic en els infants de 3-6 anys: el basar-se en situacions quotidianes i conegudes pels infants i l’importància d’iniciar l’ensenyament de les matemàtiques des de les primeres edats. S’estudien els aspectes de la metodologia Montessori que afavoreixen l’aprenentatge de les matemàtiques en els infants de 3-6 anys i s’argumenta quines altres pràctiques poden complementar i enriquir-la partint del coneixement de Maria Antònia Canals, mestra llicenciada en Ciències Exactes, gran referent de la didàctica de les matemàtiques al nostre país i bona coneixedora del mètode Montessori. Es proposa crear un programa complementari per l’ensenyament de les matemàtiques a Casa de Nens (ambient Montessori per nens i nenes de 3-6 anys). Aquest consta d’una selecció d’activitats i materials considerats per Maria Antònia Canals com adequats per l’aprenentatge matemàtic en aquestes edats. La proposta final descriu un conjunt d’activitats i exercicis matemàtics que estimulen i aprofundeixen l’aprenentatge de la geometria, del càlcul mental, de la lògica i del compteig i primeres operacions en els nens i nenes de 3-6 anys, quatre àmbits rellevants de l’ensenyament matemàtic a infantil. El propòsit és millorar l’aprenentatge de les matemàtiques de nens i nenes de 3-6 anys.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent169 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.subject.otherMatemàtica -- Ensenyamentes
dc.subject.otherMatemàtica -- Educació infantiles
dc.subject.otherMontessori, Mètode dees
dc.titleL'experiència matemàtica de Maria Antònia Canals i la metodologia Montessori a Casa de Nens (3-6 anys). Algunes aportacions.es
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionDirector/a: Maria Carme Bernal
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Ficheros en el ítem

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Compartir en TwitterCompartir en LinkedinCompartir en FacebookCompartir en TelegramCompartir en WhatsappImprimir