La hibridació dels models cooperatiu i comprensiu aplicada a l’Educació Física a l’etapa de l’ESO
Author
Other authors
Publication date
2018-06Abstract
L’estudi es basa en l’implantació d’una Unitat Didactica sobre el futbol a alumnes de 4t d’ESO amb
la metodología d’hibridació de dos models pedagogics: Model d’Aprenentatge Cooperatiu i Model
Comprensiu. El que es pretén es valorar els efectes d’aquesta UD a nivell d’interacció entre alumnes,
el nivell de coneixements i la motivació tant per l’assignatura com per el futbol i comparar aquests
efectes amb el grup control. La mostra está formada per 60 alumnes (30 del grup experimental i 30
del grup control), a cada grup es van fer 3 avaluacions, pre, durant i post. Mitjançant dues camares
de video es van fer grabacions, a través d’observació sistematica es va poder observar l’interacció
entre alumnes, a partir de fulls en blanc repartits als alumnes s’extreien els coneixements i de les
rubriques d’autoavaluació es va poder observar la motivació de l’alumnat. Els resultats mostren com
sembla ser que el grup experimental progressa positivament respecte el grup control pel que fa a
l’interacció entre alumnes i el nivell de coneixement, en canvi, en la motivació no es troba una millora.
Amb aquesta investigació es mostra al professorat actual els efectes de l’utilització dels models per
tal que aquest sigui conscient de les aportacions que proporciona als alumnes i l’apliqui a les seves
classes.
The study is based on the introduction of a Teaching Unit on football to 4th ESO students with the
methodology of hybridization of two pedagogical models: Cooperative Learning Model and
Comprehensive Model. What is intended is to assess the effects of this UD on the level of interaction
between students, the level of knowledge and motivation for both the subject and football and
compare these effects with the control group. The sample is made up of 60 students (30 from the
experimental group and 30 from the control group), in each group 3 evaluations were performed, pre,
during and post. Through two video cameras recordings were made and through systematic
observation, the interaction among students was observed, from blank sheets distributed to students,
the knowledge was extracted and the self-evaluation headings could observe the motivation of
students. The results show how it seems that the experimental group progresses positively with
respect to the control group as regards the interaction between students and the level of knowledge,
however, in the motivation there is no improvement. This research shows current teachers the effects
of the use of the models so that they are aware of the contributions that they provide to students and
apply them to their classes.
Document Type
Master's final project
Language
Catalan
Keywords
Aprenentatge mixt
Futbol
Educació secundària obligatòria
Pages
75 p.
Note
Curs 2017-2018
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats