Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Millora dels Ensenyaments de l’Educació Infantil i Primària
dc.contributor.authorSegalés Masmitjà, David
dc.date.accessioned2019-04-30T18:38:24Z
dc.date.available2019-04-30T18:38:24Z
dc.date.created2019
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/5791
dc.descriptionCurs 2018-2019es
dc.description.abstractAquest article explica el procés de construcció conjunta centrat en la millora de les pràctiques educatives que s’ha seguit en un centre educatiu de primària per millorar la competència científica a partir de l’aprenentatge basat en projectes (ABP). La millora es troba en fase d’aplicació i segueix les cinc fases del model d’assessorament per a la millora de les pràctiques educatives de Lago i Onrubia (2011). En aquest article s’exposa el procés que ha seguit el grup de treball que s’ha creat per introduir les millores. El grup de treball ha aprofundit en el concepte de l’ABP i s’ha documentat per conèixer els set elements clau de l’ABP. Els elements clau de l’ABP tenen molta coincidència amb les pràctiques que han de fer els alumnes per acabar tenint la competència científica. Els elements clau de l’ABP que es treballen com a continguts de la millora en el grup de treball són les bones preguntes o el repte inicial per iniciar el projecte, la participació activa dels alumnes, les tècniques d’aprenentatge cooperatiu mitjançant el pla d’equip, la investigació autèntica, els instruments d’avaluació per conèixer les idees prèvies dels alumnes i també per avançar en l’autoavaluació i la coavaluació. El treball ha servit per compartir amb els docents la idea clara de què són projectes, de que cal oferir pràctiques autèntiques de ciència a l’escola i definir quins models científics volem que els alumnes utilitzin per poder pensar, fer, parlar i actuar per prendre decisions amb criteri com a futurs ciutadans.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent26 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es/es
dc.subject.otherProfessors -- Avaluacióes
dc.subject.otherEducació primàriaes
dc.subject.otherCiència -- Ensenyament primaries
dc.titleLa competència científica a primària a partir de l’aprenentatge basat en projecteses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/es/
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint