Browsing Màster Universitari en Millora dels Ensenyaments de l'Educació Infantil i Primària by Title
Now showing items 1-20 of 34
-
Acompanyant l'alumnat de primària pel laberint d'Internet: avaluació reguladora de la competència informacional
(2019)La competència digital és imprescindible en la societat del segle XXI i per tant s'ha d'integrar en el marc de l'activitat habitual d'aula. Un element fonamental d'aquesta integració és l'avaluació. ... -
Ambients d’aprenentatge global i avaluació. Estudi de cas.
(2019)La introducció d’innovacions educatives pressuposa transformar idees i desenvolupar noves pràctiques, i alhora implica una posterior revisió d’aquestes per emprendre accions de continuïtat i de millora. ... -
Aplicació i organització dels racons a primària: una nova proposta metodològica a l’aula
(2019)En aquest article s’intenta recollir l’evolució seguida per tal d’aplicar a primària una metodologia de treball per racons d’aprenentatge a la ZER Baix Berguedà i més concretament a l’Escola d’Olvan. Es ... -
Avaluació de l’adquisició del concepte de nombre en aules multinivell d’Educació Infantil
(2019-06)En els cicles més elevats de les nostres escoles trobem infants que mostren dificultats en el coneixement abstracte de les matemàtiques més complexes, moltes vegades aquestes dificultats són degudes a ... -
Com documentar la vida a l'aula a l'educació infantil. Comunicar i reflexionar. Un projecte comú.
(2019)Les experiències que viuen els infants dia a dia a les aules d’educació infantil són sovint efímeres i invisibles si no hi ha algú que les reculli i les faci evidents. Cal que les famílies, els propis ... -
Compartim aula: una experiència enriquidora de codocència
(2019)La codocència és una estratègia de treball que s’emmarca dins les cultures i pràctiques col·laboratives i és un bon recurs organitzatiu i metodològic per atendre les diverses necessitats de tots els ... -
La competència científica a primària a partir de l’aprenentatge basat en projectes
(2019)Aquest article explica el procés de construcció conjunta centrat en la millora de les pràctiques educatives que s’ha seguit en un centre educatiu de primària per millorar la competència científica a ... -
Disseny d’un racó de geometria a Cicle Inicial per millorar l’ensenyamentaprenentatge competencial
(2019)partir de la reflexió crítica i l’observació, les mestres hem vist la necessitat de millorar l’ensenyament- aprenentatge i avaluació de la geometria a l’aula de segon de Primària de l’escola Mossèn ... -
Docència Compartida: una eina pel canvi
(2019)En aquest article es reflexiona sobre com implementar una metodologia de treball competencial en la dimensió de resolució de problemes de l’àmbit matemàtic, utilitzant el model del Disseny Universal ... -
D’una aula a un espai generador de benestar i aprenentatge. Relat d’un procés de millora
(2019)Aquest article té com a objectiu reflectir el procés de millora d’una aula d’infantil com a prova pilot per a veure quin impacte té l’espai envers el comportament, el benestar i els aprenentatges dels ... -
Eines i instruments per a una avaluació competencial a l’escola
(2019)Aquest article és producte d’un pla de millora que hem iniciat a l’escola relacionat amb l’avaluació competencial al centre. La demanda de la millora sorgeix de les necessitats formatives i d’actualització ... -
Escola i municipi: les sortides escolars i la identitat dels infants
(2019)Aquest article neix de la idea d’aprofitar les sortides escolars com a mitjà per a la construcció de la identitat dels infants, sobretot la d’aquells que viuen a Catalunya però les seves famílies, i ... -
Estratègies de treball cooperatiu en la resolució de problemes
(2019)En aquest article es posa de manifest que l’aprenentatge cooperatiu esdevé una estratègia de treball a l’hora de realitzar l’aprenentatge de diverses competències de l’àrea matemàtica, entre elles ... -
La geometria en els racons internivell amb co-docència a l’aula
(2019)El propòsit de l’article s’emmarca dins del Màster Universitari de Millora dels Ensenyaments de l’Educació Infantil i Primària, l’objectiu del qual és promoure un procés de Millora i Innovació Educativa ... -
Introducció de jocs matemàtics a cicle superior mitjançant la co-docència
(2019)Aquest article és l’explicació del procés seguit a l’escola Les Escoles de Gurb per al disseny i implementació del pla de millora emmarcat en el treball de pràctiques realitzat dins el màster: Millora ... -
Introducció de la metodologia AICLE per millorar la competència en llengua anglesa dels alumnes de primària
(2019)Aquest article explica el procés de construcció conjunta centrat en la millora de la competència en llengua anglesa a partir de la implementació de la metodologia AICLE. La millora es troba en fase ... -
L'ús de xarxes de coneixement en el treball per projectes
(2019)Aquest treball és fruit de la reftexió en el si d'un grup de mestres de l'escola sobre elements essencials de la nostra practica educativa. A la pregunta de 'Qué hem de fer per qué els nostres alumnes ... -
Les biblioteques d’aula una eina pedagògica a l’educació infantil
(2019)Partint del significat de la lectura a l’educació infantil i el sentit d’una biblioteca dins les aules d’aquests nivells l’article ens mostra el disseny d’una intervenció pedagògica en un centre educatiu ... -
Les tutories individualitzades a cicle mitjà per millorar la convivència
(2019)En el present article volem explicar i analitzar un procés de millora i innovació educativa a l’etapa de primària, concretament al cicle mitjà. L’objectiu principal és millorar la convivència al centre ... -
L’avaluació compartida en els ambients d’educació infantil: la importància de la presa de consciència en l’alumnat
(2019)En aquest article es presenta un estudi de cas en el que s’introdueix l’avaluació compartida durant les sessions d’ambients d’aprenentatge, en l’etapa d’educació infantil. En ell s’apunta la necessitat ...