Using drama to teach a foreign language in primary: case studies in a Catalan and Finnish primary school
Author
Other authors
Publication date
2019-05Abstract
The need for continuous renovation in classrooms gives a step to new teaching
methodologies and to the rethinking of the teaching-learning process of a foreign
language. This study focuses on learning English as a foreign language at the stage of
primary education and on drama as an innovative methodology in the English class.
This research has been carried out through two case studies at a Catalan school and at a
Finnish school that use drama in their classrooms. Thus, field work is done to design
what kind of drama practices can be used by teachers as a model. The results of this
study indicate that drama is a useful methodology for language learning and for the
acquisition of oral skills and that it is interesting to use it in the learning of foreign
languages with children.
La necessitat de les aules de renovar-se contínuament dóna pas a noves metodologies
d’ensenyament i al replantejament del procés d’ensenyament-aprenentatge d’una
llengua estrangera. Aquest estudi es centra en l’aprenentatge de l’anglès com a llengua
estrangera a l’etapa d’educació primària i en el joc dramàtic com a metodologia
innovadora a la classe d’anglès. Aquesta investigació s'ha dut a terme mitjançant dos
estudis de cas a una escola catalana i a una escola finesa que utilitzen el joc dramàtic a
les seves aules. Així doncs, s’ha realitzat un treball de camp per dissenyar quin tipus de
pràctiques de joc dramàtic poden utilitzar els i les mestres com a model. Els resultats del
present estudi assenyalen que el joc dramàtic és una metodologia útil pel que fa a
l'aprenentatge de llengües i a l’adquisició de les habilitats lingüístiques orals i que és
interessant utilitzar-lo en l'aprenentatge de llengües estrangeres amb els infants.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Keywords
Llengua segona -- Adquisició
Ensenyament -- Metodologia
Jocs educatius
Pages
24 p.
Note
Curs 2018-2019
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca