Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat de Ciències i Tecnologia
dc.contributor.authorBarcos Martínez, Rocío
dc.date.accessioned2019-08-27T09:10:42Z
dc.date.available2019-08-27T09:10:42Z
dc.date.created2019-06
dc.date.issued2019-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/5921
dc.descriptionCurs 2018-2019es
dc.description.abstractEn este trabajo de final de grado, expondré el procedimiento, el funcionamiento y el resultado de la creación de una App de minijuegos infantiles (6 a 8 años), para mejorar la discalculia, una dificultad para aprender los principios del cálculo originada por un problema cerebral que dificulta el uso del sistema simbólico. Así pues, el objetivo principal de este proyecto ha sido el diseño (con Adobe Illustrator) y la implementación (con Unity y C#) de una App de minijuegos en 2D. Se han implementado y diseñado dos de los minijuegos: “Consigue el Helado” y “Completa la chocolatina”. Estos dos minijuegos son dos ejercicios gamificados que ayudan a mejorar esta dificultad, adaptándolos estéticamente al público objetivo, los niños. El resultado del proyecto ha sido un primer demostrador funcional de una App de minijuegos, con posibilidad de añadir en un futuro más minijuegos adaptados siguiendo la historia y temática de éste, para la mejora de esta dificultad que hoy en día cada vez es más diagnosticada.es
dc.description.abstractIn this final project, I will explain the procedure, the performance and the result obtained after the development of a children's mini-games App (6 to 8 years), to improve the dyscalculia, a difficulty to learn the principles of calculus caused by a brain disorder that interferes with the use of the symbolic system. Therefore, the main objective of this project has been the design (with Illustrator) and the implementation (with Unity and C#) of a 2D mini-game App. Two mini-games have been implemented and designed: "Get the Ice Cream" and "Complete the Chocolate". These two mini-games are gamified exercises that help to improve that disorder, adapting them aesthetically to the target audience: children. The result of the project was a first functional demo of a mini-game App, with the possibility of adding more adapted games in the future, following the history of the game, for the improvement of this difficulty that nowadays is increasingly diagnosed.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent40 p.es
dc.language.isospaes
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherVideojocs -- Dissenyes
dc.titleFunny mathses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint