Periodisme infantil i periodisme escolar: els mitjans de comunicació com a eina d’informació i formació per als més petits
Author
Other authors
Publication date
2019-05Abstract
Aquest Treball de Fi de Grau ha volgut analitzar l’interès i el consum informatiu
del públic infantil (7-12 anys) i juvenil (13-18 anys), així com la manera que el periodisme
escolar pot arribar a fomentar ambdós aspectes (interès i consum);; amb l’objectiu
d’elaborar un taller de periodisme per aplicar i aportar a l’aula.
Per realitzar aquesta intervenció, prèviament s’ha fet una selecció representativa
de diferents articles i estudis per conèixer la situació i ubicar-nos. I, s’ha portat a terme
un benchmarking per examinar com es produeix la inclusió d’eines o estratègies
periodístiques que ajudin a millorar el desenvolupament d’habilitats de l’alumnat.
Seguidament, s’ha adaptat la informació obtinguda al camp pràctic, catorze dies al
Centre d’Estudis Mollet desenvolupant un taller, amb disseny i metodologia pròpia, a la
classe de Tercer d’ESO.
Finalment, s’inclou l’experiència a partir de la qual s’estableixen unes pautes per
reproduir la proposta presentada i, també, unes conclusions sobre els beneficis d’educar
als infants i joves en mitjans de comunicació.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Premsa i educació
Constructivisme
Pages
115 p.
Note
Curs 2018-2019
This item appears in the following Collection(s)
- Grau en Periodisme [75]
Rights
Tots els drets reservats