Els rols de gènere presents en el joc lliure dels alumnes de secundària: estudi de dos centres educatius de Vic
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2019Resumen
En el present estudi l’objectiu principal ha sigut observar i analitzar els rols de gènere
presents en el joc lliure dels alumnes a l’hora del pati, així com estudiar el rol del
professorat en aquest context. Aquesta investigació s’ha realitzat en dos centres educatius
de secundària situats a Vic, a fi d’explorar les possibles diferències entre el centre públic
i el centre concertat, tenint present la variable socioeconòmica associada. S’ha emprat
una metodologia basada en el disseny mixt a partir de la pauta d’observació, en què s’ha
observat una mostra d’aproximadament 600 estudiants i 59 professors/es, i el guió de
l’entrevista semiestructurada, realitzada a 5 professors/es. Les dades obtingudes s’han
triangulat i s’ha conclòs que els rols de gènere són presents en el joc lliure, ja que
influeixen en la composició dels grups, l’ocupació de l’espai, el tipus d’activitats, les
actituds i els conflictes sorgits a l’hora del pati, independentment del centre.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Rol sexual
Educació secundària
Adolescents -- Psicologia
Páginas
95 p.
Nota
Curs 2018-2019
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Grau en Psicologia [196]
Derechos
Tots els drets reservats