Anàlisi dels recursos d'atenció a la diversitat d'un institut i proposta de millora
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2019-05Resumen
El treball pretén estudiar, des d’una perspectiva constructivista, com s’atén la diversitat a un centre d’educació secundària de Catalunya, i traçar unes línies de millora en relació a la inclusió dels alumnes en els processos d’ensenyament aprenentatge. Per tal de poder conèixer la realitat d’un centre educatiu, s’ha portat a terme, des d’una perspectiva qualitativa, concretament en un institut de la província de Barcelona, un estudi de cas. Els resultats obtinguts a través de grups de discussió amb alumnes i famílies, entrevistes amb diversos docents, i observacions en diferents aules de l’institut, apunten que els recursos que es despleguen al centre de secundària adopten diferents graus d’inclusió segons els docents que els programen. Es conclou que la majoria de docents del centre, tenen una mirada inclusiva, basada només amb la presència de tots els/les alumnes al grup-classe, tot i que no en la totalitat de les hores lectives. No obstant, la participació i el progrés en l’aprenentatge de certs alumnes, es veu desafavorit, ja que alguns docents consideren que certs alumnes no estan al mateix nivell que la resta de companys.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Páginas
235 p.
Nota
Curs 2018-2019
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Grau en Psicologia [203]
Derechos
Tots els drets reservats