Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.authorJòdar Portas, Anna
dc.date.accessioned2019-11-08T14:26:49Z
dc.date.available2019-11-08T14:26:49Z
dc.date.created2019-06
dc.date.issued2019-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/5986
dc.descriptionCurs 2018-2019es
dc.description.abstractAntecedents i objectius: El present estudi reconeix la necessitat de considerar les percepcions dels alumnes per tal d’ajustar les accions del professorat perquè coincideixin amb la intenció educativa (Gaviria & Castejón, 2016; Gutiérrez, Pérez, & López, 2011; Rikard & Banville, 2006). Alhora adopta el model del triangle interactiu com a base del procés d’ensenyament-aprenentatge. D’aquí que l’objectiu de l’estudi sigui comparar la percepció de l’alumnat sobre els continguts que ha treballat amb la percepció del professor. També, s’han explorat els motius que els portaven a percebre els continguts de forma qualitativa i la relació entre el rendiment acadèmic i el nivell de concordança amb la percepció del professor. Mètode: La mostra estava formada per 54 alumnes de primer d’ESO i el seu professor d’Educació Física (EF). La recerca va utilitzar una metodologia mixta; es van administrar qüestionaris i es van realitzar entrevistes a professor i alumnat del centre. L’anàlisi de dades inclou la descripció, interpretació i anàlisi estadística de les variables d’estudi. Es va utilitzar una prova-t per una mostra per determinar les diferències entre percepcions. La relació entre variables es va determinar mitjançant una correlació de Spearman. Resultats: S’han demostrat diferències entre la percepció de l’alumnat i professor sobre els continguts treballats a les sessions d’EF. Tot i la coincidència entre alumnat i professor en algun dels motius, s’han observat algunes discrepàncies que indiquen que l’alumnat percep el contingut d’accions diferents a les proposades amb intencionalitat educativa. No s’ha trobat relació entre el rendiment acadèmic de l’alumnat en l’assignatura d’EF amb el nivell de concordança que presenta amb la percepció del professor. Conclusió: En conclusió, existeix un desajust entre la percepció del professor i alumnat que cal deixar d’ignorar i tenir en compte per a millorar la pràctica docent. La necessitat de conèixer les percepcions de l’alumnat sobre les accions del professorat tindrà vital importància a l’hora de guiar l’alumnat i oferir les ajudes necessàries durant el procés d’ensenyament-aprenentatge.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent52 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.subject.otherEducació física -- Ensenyamentes
dc.subject.otherEnsenyament -- Avaluacióes
dc.subject.otherEnsenyament -- Metodologiaes
dc.titlePercepcions d'alumnat i professor: estudi comparatiu dels continguts treballats a Educació Físicaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionDirector/a: Pasarello, Marià
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccesses


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint