Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Millora dels Ensenyaments de l’Educació Infantil i Primària
dc.contributor.authorPlans Prat, Jordi
dc.date.accessioned2019-12-09T17:48:12Z
dc.date.available2019-12-09T17:48:12Z
dc.date.created2019
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/6096
dc.descriptionCurs 2018-2019es
dc.description.abstractLa competència digital és imprescindible en la societat del segle XXI i per tant s'ha d'integrar en el marc de l'activitat habitual d'aula. Un element fonamental d'aquesta integració és l'avaluació. Amb aquestes premisses el propòsit d'aquest pla de millora ha estat sistematitzar l'avaluació de la competència digital -en una escola de primària de doble líniades d'una visió reguladora, a partir d'instruments que es puguin aplicar en el treball d'aula i no en activitats específiques d'avaluació. L'enfocament metodològic ha estat la investigacióacció. El grup de mestres implicat ha decidit començar aquest procés per una competència molt present en el dia a dia de l'aula: la competència informacional. Els primers passos han consistit en dissenyar i validar un qüestionari per a l'alumnat de cicle superior d'educació primària i una rúbrica per acompanyar la posada en pràctica i l'avaluació de la cerca d'informació. En el moment de publicar l'article el qüestionari ja està validat. Una primera conclusió és la millora de la confiança i la coordinació del professorat a l'hora d'avaluar la competència digital de l’alumnat amb els instruments dissenyats.es
dc.description.abstractDigital competence is a paramount skill of the 21st-century society, which is the reason why it is necessary to incorporate it in regular schooling activities. A fundamental element of this incorporation is evaluation. Having these premises in consideration, the aim of this project has been to systematize digital competence’s evaluation —in a primary school consisting of two classrooms per level— from a formative viewpoint. This has been done by using tools that can be applied during classwork and not during specific evaluation activities. The methodology used in this project has been investigation-action. The group of teachers collaborating in the study has decided to start this process with a daily-present competence in schools: information literacy. First steps have consisted in designing and validating a questionnaire for primary students in the 5th and 6th grade and a rubric to complement the realization and the evaluation of information search. At the time of publishing the article the questionnaire is already validated. A first conclusion would be the improvement of teachers’ self-confidence and coordination when students digital competence is evaluated using the designed tools.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent27 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherEducació primàriaes
dc.subject.otherAlfabetització informacional -- Avaluacióes
dc.titleAcompanyant l'alumnat de primària pel laberint d'Internet: avaluació reguladora de la competència informacionales
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint