dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Millora dels Ensenyaments de l’Educació Infantil i Primària | |
dc.contributor.author | Plans Prat, Jordi | |
dc.date.accessioned | 2019-12-09T17:48:12Z | |
dc.date.available | 2019-12-09T17:48:12Z | |
dc.date.created | 2019 | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/6096 | |
dc.description | Curs 2018-2019 | es |
dc.description.abstract | La competència digital és imprescindible en la societat del segle XXI i per tant s'ha d'integrar
en el marc de l'activitat habitual d'aula. Un element fonamental d'aquesta integració és
l'avaluació. Amb aquestes premisses el propòsit d'aquest pla de millora ha estat
sistematitzar l'avaluació de la competència digital -en una escola de primària de doble líniades
d'una visió reguladora, a partir d'instruments que es puguin aplicar en el treball d'aula i
no en activitats específiques d'avaluació. L'enfocament metodològic ha estat la investigacióacció.
El grup de mestres implicat ha decidit començar aquest procés per una competència
molt present en el dia a dia de l'aula: la competència informacional. Els primers passos han
consistit en dissenyar i validar un qüestionari per a l'alumnat de cicle superior d'educació
primària i una rúbrica per acompanyar la posada en pràctica i l'avaluació de la cerca
d'informació. En el moment de publicar l'article el qüestionari ja està validat. Una primera
conclusió és la millora de la confiança i la coordinació del professorat a l'hora d'avaluar la
competència digital de l’alumnat amb els instruments dissenyats. | es |
dc.description.abstract | Digital competence is a paramount skill of the 21st-century society, which is the reason why it
is necessary to incorporate it in regular schooling activities. A fundamental element of this
incorporation is evaluation. Having these premises in consideration, the aim of this project
has been to systematize digital competence’s evaluation —in a primary school consisting of
two classrooms per level— from a formative viewpoint. This has been done by using tools
that can be applied during classwork and not during specific evaluation activities. The
methodology used in this project has been investigation-action. The group of teachers
collaborating in the study has decided to start this process with a daily-present competence
in schools: information literacy. First steps have consisted in designing and validating a
questionnaire for primary students in the 5th and 6th grade and a rubric to complement the
realization and the evaluation of information search. At the time of publishing the article the
questionnaire is already validated. A first conclusion would be the improvement of teachers’
self-confidence and coordination when students digital competence is evaluated using the
designed tools. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 27 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Educació primària | es |
dc.subject.other | Alfabetització informacional -- Avaluació | es |
dc.title | Acompanyant l'alumnat de primària pel laberint d'Internet: avaluació reguladora de la competència informacional | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |