dc.description.abstract | Naturably és un projecte que sorgeix a través de l’anàlisi de les necessitats del mercat
farmacèutic, i dels diferents segments de mercat el qual el formen. El projecte es basa en la
comercialització de dos productes: Thyme Tuss i Thyme Tuss Fresa. Aquests productes elaborats
a base d’extracte de farigola i concentrats de fruites, estan destinats a millorar l’aparell respiratori
de les persones. Contenen una combinació única que li fan ser un producte efectiu per a la cura
de la gola i les vies respiratòries, gràcies a l’acció del timol, que és un compost químic natural que
conté les propietats curatives de la farigola.
El refredat comú i la grip són dues de les malalties infeccioses més presents a les llars espanyoles.
D'aquesta manera, gairebé el 75% de la població afirma patir-la mínim un cop a l'any, i són més
freqüents en les dones que en els homes, així com entre els més joves. Per tant, els nostres
productes podrien ésser consumits tant per nens petits (entre 3 i 9 anys), com per persones
adultes, les quals tinguessin símptomes de refredats o grips comunes. Simplement, només
canviarà la quantitat que s’ha d’ingerir diàriament depenen de l’edat de la persona que es prengui
via oral el complement alimentari.
Els productes que comercialitzaríem tindrien un preu competitiu, ja que les farmàcies vendrien
els productes a un preu unitari recomanat de 11,65€, la gran majoria de la competència ofereix
preus més elevats. El consumidor podria escollir entre dues opcions de xarop, aspecte que ens
diferència de la resta de xarops per la tos que actualment hi ha en el mercat. Un tret important
dels productes, és que podran ser consumits per gent que és intolerant a la lactosa, o bé són
celíacs. A més, el fet de ser un producte 100% natural a base de plantes i de sucre de canya
natural, fa que pugui ser consumit per persones veganes i vegetarianes.
L’objectiu més important a curt termini de l’empresa, és que els productes es comercialitzin
eficaçment a Catalunya. I això podrà ser una realitat, si es pràctica un bon màrqueting operatiu
en el dia a dia de l’empresa, en un interval de 2 anys. L’objectiu a llarg termini de l’empresa és
poder arribar a comercialitzar els productes arreu de l’estat espanyol, i que la marca tingui una
bona imatge de cara el públic, fruit d’una bona publicitat i promoció dels productes.
Per poder iniciar el projecte, es necessitaria una inversió inicial de 149.565,69€. Els propietaris
del negoci aportarien un capital de 20.000€, i a més haurien de demanar un préstec de 40.000€
al banc amb un 7% d’interès a retornar a 5 anys vista. La recuperació de la inversió inicial es
produiria a principis del tercer any un cop s’hagués iniciat el projecte. En un marc realista, es
podrien comercialitzar 142.000 unitats anualment, de Thyme Tuss i de Thyme Tuss Fresa. El total
de la venda d’aquestes unitats suposaria uns ingressos totals de 1.194.220€. El primer any el punt
d’equilibri es produirà quan facturéssim 1.083.893€, això significa que no tindríem pèrdues i per
tant podríem començar a obtenir beneficis quan aconseguíssim vendre 128.881 unitats dels
nostres productes. Concretament el nostre projecte té una taxa de retorn intern del 35,49%, i el
VAN és de 132.745,20 per tant és superior a 0, i això significa que podríem invertir en el projecte. | es |