Mostrar el registro sencillo del ítem
Arquitectura: guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya | |
dc.contributor | Universitat d’Alacant | |
dc.contributor.author | Gutiérrez-Mozo, M. Elia | |
dc.contributor.author | Gilsanz-Díaz, Ana | |
dc.contributor.author | Barberá-Pastor, Carlos | |
dc.contributor.author | Parra-Martínez, José | |
dc.date.accessioned | 2020-09-30T18:32:51Z | |
dc.date.available | 2020-09-30T18:32:51Z | |
dc.date.created | 2020 | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.isbn | 9788409179466 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/6278 | |
dc.description.abstract | La Guia per a la incorporació de la perspectiva de gènere en els estudis d’Arquitectura dóna forma a l’experiència docent que des de fa anys despleguen a les aules de la Universitat d’Alacant les professores M. Elia Gutiérrez-Mozo i Ana Gilsanz-Díaz i els professors Carlos Barberá-Pastor i José Parra-Martínez. La Guia posa en valor la diversitat en un sentit ampli: diversitat en destacar (i recuperar) el treball fet (i ignorat) per les arquitectes; diversitat en subratllar la necessitat de projectar i planificar espais que preveuen l’experiència i les necessitats de les persones de diferent sexe, identitat, generació, capacitats i recursos; diversitat en incloure els diferents agents que codefineixen els espais en què habitem; diversitat en visibilitzar les diferents maneres d’exercir la professió (i altres sabers), tradicionalment considerats ‘menors’ (les paisatgistes, les urbanistes, les dedicades a l’edificació, a l’interiorisme, a l’aparadorisme, al comissariat d’exposicions, al disseny industrial, a la gestió cultural,…); i diversitat en promocionar les dones en l’àmbit de l’arquitectura no solament com a productores sinó també com a promotores, constructores i usuàries. Així mateix, la Guia és una invitació a reflexionar sobre el sexisme en la docència, la investigació i la pràctica professional dominada per l’hegemonia d’una visió androcèntrica i heteronormativa que condiciona i restringeix la manera de conèixer, estudiar i entendre l’arquitectura, en definitiva, la manera en què ocupem l’espai construït i, també, l’imaginat. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 60 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.publisher | Xarxa Vives d'Universitats | es |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Arquitectura | es |
dc.subject.other | Igualtat entre els sexes | es |
dc.subject.other | Universitats -- Personal | es |
dc.title | Arquitectura: guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/report | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |