Rebranding: Celler Vila Corona
Author
Other authors
Publication date
2020-05Abstract
La Conca de Tremp, ha estat un territori associat secularment a la vinya i al vi. Per la seva climatologia, orografia i geomorfologia,
els conreus de la vinya, l’olivera i els cereals hi ha conviscut amb equilibri en el decurs dels segles. Però el de la vinya, per un seguit
de raons, ha tingut unes característiques específiques que l’han convertit en un conreu rellevant i amb una incidència especial en
l’economia, la societat i la cultura de la conca. La presència, encara avui, de celler i cups a les cases de molts pobles de la mateixa
zona constitueix un testimoni inqüestionable d’aquest fenomen.
Actualment, existeixen a la Conca de Tremp, diversos cellers que produeixen, embotellen i comercialitzen vi de reconeguda qualitat
dins la denominació d’origen Costers del Segre, Subzona Pallars. I d’entre aquests, trobem el Celler Vila Corona, un petit negoci
familiar que es troba a Vilamitjana, a pocs kilòmetres de la capital del Jussà.
El Celler Vila Corona va ser durant molts anys un gran referent a la zona, i el símbol de resistència durant els anys de la Fil·loxera a
Catalunya, al voltant de l’any 1900. Amb el pas del temps, el celler ha anat passant de generació en generació, i amb cada transició
s’ha aconseguit un producte final més refinat i de major qualitat.
Això i tot, avui en dia s’ha anat quedant cada cop més petit, degut principalment a dos factors: a l’aparició de nous cellers a la
zona, i a la poca inversió del celler en comunicació. De fet, sempre ho ha fet tot la mateixa família, i si em permeteu l’anècdota, jo
mateixa vaig ajudar amb deu anys a realitzar l’etiquetatge d’uns dels vins, el Tu Rai, amb una fotografia i una tipografia del Word.
És per això, que el gran repte d’aquest projecte, és fer un rebranding del Celler que faci justícia a la qualitat dels seus vins i que
permeti recuperar la quota de mercat perduda, posicionant el Celler Vila Corona com el que havia sigut, un gran referent del Pallars
Jussà.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Construcció de marca (Màrqueting)
Publicitat -- Vi
Pages
200 p.
Note
Curs 2019-2020
Premi Vicenç Fisas i Comella que atorga la Fundació La Farga al millor treball de Final de Grau (edició 2020)
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats