Quina influència tenen les xarxes socials en la vida dels infants que pateixen assetjament escolar a cicle superior?. Anàlisi del protocol de prevenció, detecció i intervenció davant l'assetjament i ciberassetjament entre iguals a l'Escola Ausiàs March de l'Hospitalet de Llobregat
Author
Other authors
Publication date
2020Abstract
La prevenció i l’actuació sobre els fenòmens d’assetjament i ciberassetjament és
un factor clau en el bon desenvolupament de la conducta dels infants al llarg de
la seva etapa educativa. Per aquesta raó, és important dotar als docents i a les
docents d’eines i estratègies per abordar aquesta problemàtica.
En aquest treball es portarà a terme una investigació sobre aquests dos
fenòmens i un anàlisi de l’actual Protocol de prevenció, detecció i intervenció
davant l’assetjament i el ciberassetjament entre iguals vigent a Catalunya.
Tanmateix, es realitzarà un estudi de l’impacte real de l’assetjament i del
ciberassetjament a l’Escola Ausiàs March de l’Hospitalet de Llobregat per tal de
conèixer on, quan i com es produeixen aquestes situacions per tal d’evitar-les i
garantir una educació equitativa als i a les infants.
La prevención y la actuación sobre los fenómenos de acoso y ciberacoso es un
factor clave en el buen desarrollo de la conducta de los niños y de las niñas a lo
largo de su etapa educativa. Por esta razón, es importante dotar a los docentes
y a las docentes de herramientas y estrategias para abordar esta problemática.
En este trabajo se llevará a cabo una investigación sobre estos dos fenómenos
y un análisis del actual Protocol de prevenció, detecció i intervenció davant
l’assetjament i el ciberassetjament entre iguals vigente en Cataluña. Así mismo,
se realizará un estudio del impacto real del acoso y del ciberacoso en la Escuela
Ausiàs March de l’Hospitalet de Llobregat para conocer dónde, cuando y como
se producen estas situaciones para evitarlas y garantizar una educación
equitativa a los niños y a las niñas.
Prevention and action on the phenomena of bullying and cyberbullying is a key
factor in the good development of children's behaviour during their educational
stage. For this reason, it is important to provide teachers with tools and strategies
to address this problem.
In this work, a research will be carried out on these two phenomena and an
analysis will be made of the current Protocol de prevenció, detecció i intervenció
davant l’assetjament i el ciberassetjament entre iguals in force in Catalonia.
Likewise, a study of the real impact of bullying and cyberbullying in the Ausiàs
March School in l'Hospitalet de Llobregat will be carried out to find out where,
when and how these situations occur in order to avoid them and guarantee equal
education for boys and girls.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Ciberassetjament escolar
Preadolescents -- Xarxes socials
Pages
107 p.
Note
Curs 2019-2020
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca