Mostra el registre parcial de l'element
The use of questions in teacher talk
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes | |
dc.contributor.author | Fernández Camps, Anna | |
dc.date.accessioned | 2020-12-11T13:44:45Z | |
dc.date.available | 2020-12-11T13:44:45Z | |
dc.date.created | 2020-05 | |
dc.date.issued | 2020-05 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/6374 | |
dc.description | Curs 2019-2020 | es |
dc.description.abstract | Teacher talk has been widely researched in the teaching literature. The present dissertation has as its main objective to analyse the use of questions by the teacher in the classroom. Questions have been classified from a cognitive perspective according to Wilson (2019) and Brown and Wragg (2002) into factual and convergent (low-level questions); divergent, evaluative and combinations (high-level questions) and procedural questions. The study is based on data from a teacher with twenty-six 3rd and 4th British Primary school children in reading and general English lessons. Results show that factual questions are more frequently used in reading lessons and convergent questions in general English lessons. More specifically this research shows that the teacher uses mainly low-order questions in the two different classes under study. High-order questions are less frequently used by the teacher as expected from the primary school level setting. The results may have some pedagogical implications for classroom teaching. | es |
dc.description.abstract | El discurs del mestre ha estat molt investigat en la literatura sobre l’ensenyament. El present estudi té com a objectiu principal analitzar l’ús de preguntes per part del professor a l’aula. Concretament, les preguntes es classifiquen des d’una perspectiva cognitiva segons Wilson (2019) i Brown i Wragg (2002) en preguntes de fets i convergents (preguntes de baix nivell); divergents, d’avaluació i combinacions (preguntes d’alt nivell) i preguntes de procediment. L’estudi es basa en dades d’una professora en interacció amb vint-i-sis nens i nenes de 3r i 4t de Primària d’una escola Britànica en classes de lectura i anglès general. Els resultats mostren que tot i que les preguntes de fets s’utilitzen més freqüentment en les classes de lectura i les preguntes convergents en classes d’anglès general, una explicació general es dóna a partir de la complexitat cognitiva. Més concretament, la recerca mostra que el professor utilitza principalment preguntes de baix nivell cognitiu en les dues classes estudiades. Les preguntes d’alt nivell cognitiu s’utilitzen menys, fet que s’espera en l’àmbit d’Educació Primària. Els resultats tenen algunes implicacions per a les metodologies de l’ensenyament. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 49 p. | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Pràctiques pedagògiques | es |
dc.subject.other | Mestres -- Actituds | es |
dc.subject.other | Preguntes i respostes per a infants | es |
dc.title | The use of questions in teacher talk | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |