The development of communication skills in EFL through drama techniques in preschool
Author
Other authors
Publication date
2020-05Abstract
This study has its main objective to discover if drama techniques promote the
development of communication skills in English as foreign language in preschool. The
research has been developed following the action – research methodology, through the
implementation of a programming guideline of drama activities in English in a Catalan
preschool. Then, since the sessions were recorded, these were observed and analysed.
Moreover, an interview was done to three preschool English teachers who usually use
drama techniques. The results of this study are presented in the thesis.
L’objectiu principal d’aquest treball és descobrir si les tècniques dramàtiques promouen
el desenvolupament d’habilitats comunicatives en angles com a llengua estrangera dels
infants d’educació infantil. La recerca ha estat desenvolupada seguint la metodologia
investigació – acció, a través de la implementació d’una guia de programació
d’activitats dramàtiques en angles en una escola d’educació infantil catalana.
Seguidament, com que les sessions van ser gravades en vídeo, van ser observades i
analitzades. A més a més, una entrevista va ser realitzada a tres mestres d’angles
d’educació infantil que utilitzen tècniques dramàtiques habitualment. Els resultats
d’aquest estudi són presents a la tesis.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Keywords
Llengua segona -- Adquisició
Art dramàtic -- Educació infantil
Pages
93 p.
Note
Curs 2019-2020
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats