Analysis of topics in storybooks for English learning
Author
Other authors
Publication date
2018-05-14Abstract
This research is a case study that has as its main objective to discover and analyse the topics that appear in storybooks for English learning. The study has been carried out through the analysis of the storybooks used in Early Childhood Education. Besides, a focus group was carried out with professionals of education (7 Preschool teachers and an English teacher) to discuss about the topics that appear or are treated in storybooks in early years. Finally, different class observations were done to gather information about teacher’s management of topics during storytelling with 4 groups from P3 to P5. The results of this study are presented in this final dissertation.
Aquesta recerca és un estudi de cas que té com a objectiu principal descobrir i analitzar els temes que apareixen als contes utilitzats per a l’aprenentatge d’anglès. L’estudi s’ha realitzat mitjançant l’anàlisi dels contes utilitzats amb l’objectiu de fomentar l’aprenentatge de la llengua anglesa a l’Educació Infantil. A més a més, es va realitzar una taula rodona amb professionals de l’educació (7 mestres d’Educació Infantil i una mestra d’anglès) per tal de debatre sobre els temes que apareixen o es tracten en els contes utilitzats durant l’etapa 3-6. Finalment, es van portar a terme diverses observacions amb 4 grups des de P3 fins a P5 per recopilar informació sobre la manera de gestionar i tractar el temes durant la narració de contes. Els resultats extrets de l'estudi es presenten en el present treball.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Keywords
Llengua segona -- Adquisició
Anglès en l'ensenyament
Contes -- Educació infantil
Pages
100 p.
Note
Curs 2019-2020
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats