The role of board games in EFL teaching to young learners
Author
Other authors
Publication date
2020-05-15Abstract
This study is an attempt to demonstrate that board games are a useful tool for working with important aspects such as pronunciation in classrooms where English is the vehicular language. It focuses in why and how should games be used as a teaching method for maximizing the positive results on language learning. Furthermore, this essay gives different game categories and it provides an example of one game per category that becomes good for language teaching.
The data is collected from surveys given to the teachers as well as evaluation worksheets answered by young learners before and after playing different board games. Moreover, children's motivation and learning style is analysed through grids while they play board games.
A través d’aquest estudi es vol demostrar que els jocs de taula són una eina útil per treballar aspectes tant importants com la pronunciació en aules on s’imparteixen classes de llengua anglesa. Es centra en perquè els jocs s’haurien d’utilitzar com a mètode d’ensenyament i en com aconseguir el major nombre de resultats positius en l’aprenentatge d’idiomes. A més, aquest assaig ofereix diferents categories de jocs i proporciona un exemple de joc per cada categoria que esdevingui bo per l’ensenyament d’idiomes.
Les dades recollides s’han extret de qüestionaris entregats als mestres així com també de proves d’avaluació de coneixements realitzades pels infants abans i després de treballar amb jocs de taula. A més a més, la motivació i el ritme d'aprenentatge dels infants seran avaluats a través de graelles mentre participin en els jocs de taula.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Keywords
Anglès en l'ensenyament
Llengua segona -- Adquisició
Jocs de taula -- Educació primària
Pages
40 p.
Note
Curs 2019-2020
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats