Com influeix la pràctica d'activitats extraescolars en el rendiment acadèmic dels infants de 6è de primària
Author
Other authors
Publication date
2020-05Abstract
Aquesta recerca analitza la influència que té la pràctica d’activitats extraescolars en el
rendiment acadèmic dels alumnes de primària. La mostra que s’ha utilitzat per fer l’estudi
ha estat formada per un total de 78 alumnes (38 nens i 40 nenes) d’una escola d’una
ciutat de la comarca del Vallès Oriental. Aquests infants tenen entre 11 o 12 anys i estan
cursant sisè de primària. La mostra s’ha dividit en dos grans grups: els que realitzen
activitats extraescolars i els que no en realitzen. Per fer l’estudi, els participants han
respost un qüestionari amb preguntes tancades de resposta única o de resposta múltiple.
A més, també s’han utilitzat les qualificacions acadèmiques que han obtingut tots els i
les estudiants. Els resultats indiquen que la participació en activitats extraescolars
influeix molt positivament en el rendiment acadèmic dels infants, i aquells alumnes que
no practiquen extraescolars obtenen uns resultats acadèmics més baixos. A més, la
tipologia d’activitat extraescolar, la franja horària de pràctica i el total de dies i hores
dedicades a practicar aquestes activitats també influeixen en el rendiment acadèmic.
This study analyses the influence that has the practice of extracurricular activities at the
academic efficiency of the pupils of Primary Education. The sample that has been used
to take the survey consisted in a total of 78 pupils (38 boys and 40 girls) of a school of a
city of the region of Vallès Oriental. The pupils have among 11 or 12 years and they
study sixth of primary. The sample has been divided into two big sides: those that take
extracurricular activities and those that do not take them. To complete the survey, the
participants had to answer a questionnaire with closed questions of one or multiple
choice. Besides, the academic qualifications of all the students have also been used.
The results imply that taking part in extracurricular activities influences very positively on
the academic performance of the children, and those pupils that do not practice
Extracurriculars obtain lower academic results. Furthermore, the typology of
extracurricular activity, the activity time slot and the total of days and hours spent
practicing these activities also influence at the academic efficiency.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Activitats extraescolars
Rendiment escolar
Pages
48 p.
Note
Curs 2019-2020
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats