Anàlisi de la influència de les grans corporacions i els poders polítics sobre els mitjans de comunicació
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2020-05-15Resum
En aquest Treball Final de Grau s’analitza la influència de les grans corporacions i
els poders polítics sobre els mitjans de comunicació. Es realitza amb la voluntat de
conèixer quines pressions existeixen dins dels mitjans de comunicació, com hi fan
front els seus directius, quin paper hi tenen els directors de comunicació de les
corporacions i com ho gestionen els periodistes de base. La hipòtesi d’entrada és
que efectivament existeixen aquest tipus de males praxis a les redaccions i que les
grans corporacions i els poders polítics són l’origen d’aquestes pressions. Per
contrastar aquesta hipòtesi el treball s’ha basat en un marc teòric construït a partir
d’articles i lectures bibliogràfiques sobre els conceptes de l’opinió pública, l’agenda
setting, la censura i l’autocensura, la llibertat de premsa i la comunicació corporativa.
S’han analitzat obres i opinions d’autors com Maxwell McCombs, Walter Lippmann,
Stuart Mill o Jürgen Habermas, entre d’altres. També s’han realitzat entrevistes
personals a professionals del periodisme i de la comunicació corporativa per tal de
contrastar aquestes informacions prèviament analitzades en el marc teòric. Les
entrevistes s’han dut a terme amb la intenció de conèixer més de prop la situació
que s’està investigant i s’han centrat únicament en mitjans de comunicació escrits.
La metodologia emprada per aquest treball s’ha dividit en dos mètodes: quantitatiu i
qualitatiu. En la part quantitativa s’ha realitzat una recerca extensiva de recursos
documentals dels autors que es troben a la bibliografia i s’han extret les dades que
han permès establir un context inicial. Finalment, en la part qualitativa, s’han
realitzat set entrevistes semiestructurades que han permès donar una visió més
específica de la investigació en qüestió, a més de conèixer la realitat dels mitjans de
comunicació del nostre país sobre el tema que tracta aquest Treball Final de Grau i
donar resposta a la hipòtesi d’inici.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Llengua
Català
Paraules clau
Poder (Ciències socials)
Mitjans de comunicació de massa i empreses
Mitjans de comunicació de massa -- Aspectes ètics i morals
Pàgines
78 p.
Nota
Curs 2019-2020
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Grau en Periodisme [75]
Drets
Tots els drets reservats