Does it make sense to teach English in infant education?
Author
Other authors
Publication date
2020-05-15Abstract
This study aims to compare the advantages and disadvantages of starting to learn English
whilst in Infant Education. Through the research studies and the questionnaire designed
to compare local results (Catalonia), it is possible to find some features which both agree
and disagree with our current teaching methods. Also, comparing the questionnaire results
over a local scale gives us an optimistic viewpoint on features we can all implement to
improve our children’s second language learning.
Aquest estudi pren l’objectiu de comparar els avantatges i inconvenients de començar a
aprendre anglès a l’Educació Infantil. A través del que diu la recerca i un qüestionari per
tal d’obtenir resultats locals (Catalunya), és possible trobar certes característiques per
donar suport o no a l’ensenyament que trobem a l’escola avui en dia. A més, comparant
els resultats del qüestionari a escala local trobem una visió optimista sobre aspectes que
tots podem fer per millorar l’aprenentatge de la segona llengua dels nostres infants.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Keywords
Anglès en l'ensenyament
Avaluació educativa
Pages
30 p.
Note
Curs 2019-2020
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca