Exploring how reading approaches foster children's comprehension and language learning in an EFL class
Author
Other authors
Publication date
2020-05Abstract
Reading is considered one of the most important skills in the process of learning a second
language because it exposes students to a wide range of vocabulary and grammar. This
study aims at exploring how reading approaches promote the improvement of students'
understanding and learning in EFL classrooms. To do so, a theoretical research was done
in order to know the main characteristics of five reading approaches: Extensive Reading,
Intensive Reading, Reading While Listening, Repeated Reading and Narrow Reading.
Additionally, four graded readers from Young Eli Readers publisher were analysed with
the purpose of knowing how the activities proposed at the end of the book encourage
reading among young learners. The results showed that most of the activities are focused
on EFL and do not require reading the book to be solved. For this reason, some alternative
activities were proposed in order to promote reading.
La lectura es considera una de les habilitats més importants en el procés d’aprenentatge
d’una segona llengua perquè exposa als estudiants a un ampli ventall de vocabulari i
gramàtica. Aquest estudi té com a objectiu explorar com els enfocaments de lectura
afavoreixen la millora de la comprensió i l’aprenentatge dels estudiants a les aules
d’aprenents d’anglès com a llengua estrangera. Per fer-ho, es va fer una recerca teòrica
per conèixer les principals característiques de cinc enfocaments de lectura: Extensive
Reading, Intensive Reading, Reading While Listening, Repeated Reading i Narrow
Reading. A més, es van analitzar quatre Graded Readers de l'editorial Young Eli Readers
amb l'objectiu de conèixer com les activitats proposades al final del llibre fomenten la
lectura entre els joves estudiants. Els resultats van mostrar que la majoria de les activitats
estan enfocades a l'EFL i no requereixen la lectura del llibre per resoldre-les. Per aquest
motiu, es van proposar algunes activitats alternatives per fomentar la lectura.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Keywords
Llengua segona -- Adquisició
Infants -- Llibres i lectura
Pràctiques pedagògiques -- Educació infantil
Pages
30 p.
Note
Curs 2019-2020
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca