Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.authorBellver Garcia, Sergi
dc.date.accessioned2021-01-13T12:32:49Z
dc.date.available2021-01-13T12:32:49Z
dc.date.created2020-05-01
dc.date.issued2020-05-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/6452
dc.descriptionCurs 2019-2020es
dc.description.abstractThis work studies the value of drama in English language learning. In the Theoretical Framework part, I talk about what drama is in terms of education, I introduce the curricular aspects that relate dramatization to English language learning, I describe how drama can be integrated into the classroom, I put emphasis on which are the most widely used drama techniques, I announce the role of the English language teacher in dramatization lessons and I highlight some advantages and disadvantages related to the use of drama. In the remaining part of the work, there is a wide analysis of the results obtained after carrying out a didactic sequence of seven lessons, in English, directly linked to drama. Moreover, the results obtained are strengthened by several interviews that I had done to some students and to the pupils’ English teacher. Finally, and after answering the initial Research Question, it is concluded that drama is really useful in English language learning. Moreover, its value allows us to improve and work on children’s oral communication and English speaking, among many other skills explained during the entire work like body expression.es
dc.description.abstractAquest treball estudia quin és el valor del drama en l’aprenentatge de la llengua anglesa. En la part teòrica del treball, parlo sobre què és el drama en termes educatius, introdueixo els aspectes curriculars que relacionen la dramatització amb l’aprenentatge de la llengua anglesa, descric com el drama pot ser integrat a l’aula, poso èmfasi en quines són les tècniques de dramatització més utilitzades, anuncio el rol del mestre de llengua anglesa en classes de drama i destaco certs avantatges i desavantatges relacionats amb l’ús del drama a l’aula. En la part restant del treball, apareix un ampli anàlisi dels resultats obtinguts després de portar a terme una seqüència didàctica de set sessions, en anglès, directament vinculades al drama. A més, es fortifiquen els resultats obtinguts amb diverses entrevistes, fetes a diversos alumnes i a la seva mestra d’anglès. Finalment, i després de respondre a la pregunta de recerca inicialment plantejada, es conclou que el drama és realment útil en l’aprenentatge de la llengua anglesa. Tanmateix, el seu valor ens permet millorar i treballar la comunicació oral dels infants, entre moltes altres habilitats desvetllades al llarg de tot el treball com la expressió corporal.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent64 p.es
dc.language.isoenges
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherArt dramàtic -- Educació primàriaes
dc.subject.otherPràctiques pedagògiqueses
dc.subject.otherLlengua segona -- Adquisicióes
dc.titleThe value of drama in English language learninges
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint