Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.authorAbellán Cartró, Núria
dc.date.accessioned2021-01-22T12:58:03Z
dc.date.available2021-01-22T12:58:03Z
dc.date.created2020-06-02
dc.date.issued2020-06-02
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/6490
dc.descriptionCurs 2019-2020es
dc.description.abstractEn aquest estudi realitzat amb alumnes de primer d’ESO s’investiga l’ensenyament de les categories gramaticals variables i invariables seguint els últims models d’investigació sobre seqüències didàctiques de gramàtica. Es parteix de la hipòtesi que la metodologia d’ensenyament que promou l’ús de la llengua i la reflexió metalingüística pot proporcionar un aprenentatge més significatiu de les categories gramaticals. L’objectiu de l’estudi és, principalment, observar els processos de construcció de coneixement dels alumnes de secundària: les construccions mentals que es fan, els obstacles i dificultats amb què es troben i els moments en què fan ús de la consciència metalingüística. Les eines de recollida de dades han estat: un Informe Final, una prova escrita i una activitat oral. Els resultats demostren que els participants fan ús de la reflexió metalingüística i saben identificar la majoria de les categories gramaticals.es
dc.description.abstractIn this study performed with first-year secondary school students, the teaching of variable and invariable grammar categories is researched, following the latest research models about didactic grammar sequences. The starting hypothesis is that the teaching methodology that promotes language use and metalinguistic reflection provides a more meaningful learning about grammar categories. The aim of the study is, mainly, to observe processes of knowledge building in secondary students: the mental constructs they create, the obstacles and difficulties they face and moments where they use their metalinguistic awareness. Data collection tools include: a final report, a written test and an oral activity. Results prove that participants use metalinguistic reflection and are able to identify most grammar categories.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent44 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.subject.otherGramàtica comparada i general -- Educació secundàriaes
dc.subject.otherLlenguatge i llengües -- Ensenyamentes
dc.subject.otherPràctiques pedagògiqueses
dc.titleEl coneixement gramatical a partir de l'ús de la llengua i la reflexió: categories gramaticalses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionDirector/a: Casas Deseuras, Mariona
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccesses


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint