El poder de les subjectivitats creatives i emocionals dels alumnes en la didàctica de la llengua i la literatura a l’ESO
Author
Other authors
Publication date
2020-06-05Abstract
L’escassa motivació de molts alumnes en l’aprenentatge de la llengua i la poca
curiositat que els desperta la literatura, en contextos de centres d’alta i màxima
complexitat, és el motiu d’estudi principal d’aquest treball. Sobre això i, des d’una
perspectiva crítica al voltant de la migrada presència del vessant creatiu de
l’expressió escrita en el programa araESCRIC, que impulsa el Departament
d’Ensenyament, de la Generalitat de Catalunya, com a fil conductor, el treball es
pregunta si uns models d’ensenyament per al desenvolupament de la competència
aprendre a aprendre (activitat metalingüística) i la didàctica de la llengua i la
literatura que posin la creativitat i els sentiments, els pensaments i la consciència
emocional de l’alumne al centre de l’experiència d’aprenentatge podrien fer
augmentar la motivació i contribuir amb èxit al desenvolupament de la
competència comunicativa lingüística. Situar la veu i la creativitat dels alumnes
com l’eix vertebrador de tots els aprenentatges podria impulsar la competència
comunicativa lingüística que el Pla per a la reducció del fracàs escolar (2012-2018)
considera clau.
Document Type
Master's final project
Document version
Director/a: Güell i Devesa, Mia
Language
Catalan
Keywords
Creativitat en els joves
Ensenyament creatiu -- Educació secundària
Llenguatge i llengües -- Ensenyament
Pages
20 p.
Note
Curs 2019-2020
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats